Bumma (diska) med Langley - Bra eller anus?

erikleif

Ny medlem
Jag har fått ett jobberbjudande som diskare på ett langleyhotel.
Mat och boende på plats, verkar schysst!

Jag sökte först och märkte hur jääävla illa folk tycker om Langley!
MEN:
Vad har ni för erfaranheter av att jobba som DISKARE langleyhotel?
De flesta klagomålen verkade handla om andra jobb som.

Måväl!

Senast ändrad:
Jag har inte jobbat som diskare på ett langley-hotell men jag har erfarenheter om hur det kan vara när ens jobb-chef är en riktig jävla subba.

Jag praoade på gesundabergets wärdshus och det enda jag fick göra var att diska. Och ingen skidåkning blev det som jag trodde att det skulle bli.

Jag vill att du ska veta att stå å diska nån annans grejer samtidigt som man kollar ut över backen är ingen härlig upplevelse. Om nu folk säger att langley är dåligt så hade jag nog satsat på ett annnat jobb....

Diskare är alltid diskare men Langley Hotellen har bra mat så skulle gissa att det finns sämre ställen att jobba på.

Du drar in pisslite med flis och är längst ner i hierarkin. Har hört endel skit om Langley fast jag tror att du kan hitta skit om alla här, testa att söka på STS, skulle tro att det ger samma mängd skit. Att jobba för ett reseföretag är att sälja sin kropp, fast det brukar å andra sidan leda till att gästerna av motsatt kön erbjuder sina kroppar...

Senast ändrad:
Ja, alla har väl hört/läst om Langley den senaste tiden.. och de e ju inte bara påhitt, stämmer ju att de e en massa skit!
Men generellt sätt så att jobba för ett sånt företag innebär, precis som Måns säger, att sälja sin kropp.. Jobba mycket, lite pengar.. o ens enda riktiga ersättning är husrum o mat.. Maten är oftast bra, inget att klaga på.. boendet kan va allt från bra till urkasst..
Men vill du ha riktigt bra med åkning o få ha saker som du vill så se till att skaffa dig en egen lägenhet i nån alp/fjällort, dra ihop ett gäng åksugna nissar o dra ner o hitta jobb på plats istället.. man slipper: Jobbiga boendeförhållanden (så som dela rum med nån konstig typ, det ska va tyst efter en viss tid osv), jobbiga jobbförhållanden (=dåligt betalt, tider osv) och så slipper man såklart vandra omkring på resebolagets hotell hela tiden, vilket kanske inte är det roligaste i längden..
Så skit i Langley o fixa numret till nån landlord istället!

Mockasiner eller sockar, det är frågan!

Jag känner att jag är ute i senaste laget med att åka ner.

Man får väl ta det jobb som bjuds nu när årskiftet varit,
och de flesta jobbplatser är upptagna runt om i Alperna.

eller vad tror ni? Är jag dum om jag säger nej?

om du får mat och boende och du arbetar från kl 4 tycker jag det låter väldigt bra faktiskt! det hade jag inte bangat asså! blir ju massa skidor och du behöver inte tänka på de största utgifterna

Jag kan ju utala mig om diskjobb då jag har haft en mkt kort karriär som diskare här i whistler... Det e ett jävla slavjobb, skulle inte ge jobbet till min värsta fiende! Du sliter som ett djur, och har du tur så hinner du ta en paus för att äta. Sedan e det en extremt skiten arbetsplats med matrester precis överallt (inklusive över dig själv). Men hittar man inget annat så kanske man kan tänka sig ett diskjobb som absolut sista utväg (om man inte kan överleva utan jobb). Tänk även på att det är på kvällsskiften hotellen/restaurangerna har mest gäster = jävligt stressigt!

Så jag råder dig att hitta nått annat, jag städar och det e 10gånger bättre!

men herregud, de spelar väl helt roll vad man är för slags person. Jag befinner mig jälv för tillfället på ett Langleyhotell, och har jobbat på ett X antal olika hotel. Min erfarenhet är att:
- de är dåligt betalt (men de får man ju redan på innan när man skriver kontrakt, samt att de finns väldigt få bra betalda arbeten nere i alperna, och ingen är väl här för att tjäna pengar, eller?)
- de är FRAMFÖRALLT ett väldigt fysiskt arbete, mycket tunga luft osv
- boendet kan vara kasst (de varierar verkligen från ort till ort).

Jaja, de mesta tycker jag beror på vilket hotel du har fått erbjudande att jobba på, de finns inget hotel tror jag som du börjar innan 16, vilket är bra om du förhoppningsvis vill åka mycket skidor.

TelyWanker: Beror helt på hur du lägger upp ditt jobb. Har själv jobbat som diskare och skulle lätt göra det igen. Är ett grymt jobb som man oftast kan styra själv beronde vilken disciplin man har. Om du har det stökigt och lortigt beror det bara på dig själv. Jobba fortare. Har hänt både en och två gånger att man har fått gått in och styra upp disken;)

//H

Haha, Hasse-mute går in som Salvadore Allende i köket och styr upp, jävlar vilken syn. Trodde inte du jobba Hasse, trodde bara du var ute och foto carving bilder och satt på i baren och berätta gamla rövarhistorier;) Sounds familiar?

För att ta sig tillbaka till ämnet. Som du säkert redan gjort har du sökt i forumet och där finns bortskämt mycket info om Langley, både ros och ris. Näfan nu ljög jag, bara ris... Minns bla en 5 sidors diskussion vi hade för några år sedan. Mycket info att finna där. Jag håller också med tidigare skribent, åk ner och kolla om du kan hitta jobb själv istället. Nu vet jag iofs inte vilken ort du ska till men hittar du inget jobb är det säkert inte omöjligt att glida in på ett bananskal på Langley ändå om det blir kris, brukar vara ruggig omsättning på personalen på Langley hotellen. Det och att det är oskäligt många människor som jobbar där.

Lyck and till med säsongen iaf, det löser sig

boendet kommer säkert att vara dåligt och trångt men maten är kanon och det samma gäller frukosten. du ska vara glad att du har fått ett jobb och väl på platts kan du ju alltid gå runt och fråga efter ett nytt och bättre. ÅK!

Ta det! Du kommer varken hitta bättre boende eller jobb när du är ute så här sent (chansen finns men den är mkt liten och risken är inte värd att ta)

Någon nämne ngt om att det var dåligt för några år sedan. Ett företag han rycka upp sig och utveckals enormt på några år. Att det är många som jobbar där är ju en bra möjlighet att teäffa många nya människor.

Åk ner, ta jobber och diska! Suger det kan du säga upp dig och står på din ort med samma förutsättningar som om du skulle åkt ner utan att tagit jobbet.

ÅK och DISKA!

Senast ändrad:
Bättre att ha ett skitjobb och kunna åka lagg i schysst miljö än att sitta och masturbera på ett internetforum hemma i pojkrummet. Smakar det så får det fan kosta.
Får det inte kosta lite så kanske skidintresset inte är så stort? Då kan det kanske räcka med sportlovsveckan?

OBS gäller inte dig erikleif. Du ställer bara en högst befogad fråga om en arbetsgivare.

Senast ändrad:
I tell you: va extra försiktig om platschefen heter Oskar eller Keneth.... Trust me

Tillbaka
Topp