Bungee Lina

Bungee Lina
Vet nån var man kan hitta bungeelina av den tjockare sorten för att bygga en egen sån här?
Såg en snubbe på utube som byggt en och det är sjukt lätt om man bra får tag på lite tjockare lina ,det ska visst finnas en på 19mm men jag kan inte finna nån svensk sida som säljer dom.
nån som vet nåt ?

Bungee Lina
Vi byggde ihop en av en massa cykelslangar i somras för att kunna dra en cykel ca 8-10 meter på en brygga. Det funkade men inte så bra som vi hade hoppas då cykeln inte kom upp i tillräckligt hög fart. Men skulle gissa på att det blev lite snabbare än jogging fart iaf. viktigt att säga är att vi byggde det som en slangbella, alltså med två linor. Men att köpa är att rekommendera då cykelslang är jävligt mycket hårdare än en riktig lina. :)

Bungee Lina
willefinn sa:
Vilken längd på Banshee lina är bäst?:)
Om du ska köra rails och mindre hopp så rekommenderas som är 10 ft...

Annars så är det det stora som gäller...

Har kört med 10 ft:
Ingen vidare åkning men den visar ungefär hur stora hopp man kan få fart till...

Bungee Lina
När jag ser det klippet och hört vad polarna sa om våran 10ft (som är använd 1 gång) så kan jag ju säga att det känns överskattat med bungee eftersom man inte verkar få någon vidare fart :/

Bungee Lina
linder sa:
När jag ser det klippet och hört vad polarna sa om våran 10ft (som är använd 1 gång) så kan jag ju säga att det känns överskattat med bungee eftersom man inte verkar få någon vidare fart :/
sant, man blev hyfsat besviken efter att ha lagt ut 1,5 k mot farten man fick men jag skulle säga att man får helt ok far vid railåkning... Kanske beror på att jag inte är så bra men någon högre fart vill jag inte ha vid just railåkning än man får med 10 ft...

Bungee Lina
Manfreed sa:
linder sa:
sant, man blev hyfsat besviken efter att ha lagt ut 1,5 k mot farten man fick men jag skulle säga att man får helt ok far vid railåkning... Kanske beror på att jag inte är så bra men någon högre fart vill jag inte ha vid just railåkning än man får med 10 ft...
10 foot duger lätt till räcken och mindre urbans. Ska du köra större saker lär man ha den längre...

Snödjup

Tillbaka
Topp