Burton cap strap

MikeD

Ny medlem
Burton cap strap
Tja, undrar om det är någon som har erfarenheter om burtons nya cap strap. Är den så bra som recensionerna säger?? Borde det inte glappa lite vertikalt, eftersom den bara trycker foten bakåt och inte så mycket nedåt? Eller hur funkar den?
Nån som vet nån butik som har den som lös strap i butik i STHLM?

Hälsningar MickeD

Burton cap strap
jag har köpt nya burton bindningar med cap strap. har inte hunnit med mer än två dagars åk men vad jag anser utav den erfarenheten så är de underabara! skitbra.. alla bindningar kommer ha det inom en framtid tror jag.inget glapp och de trycker inget på foten smo vanliga gör!sköna och stabila helt enkelt! när jag köpte dem på oneoff i stockholm så kom det en annan kund när jag höll på och prövade mina saker och hon ville ha såna lösa cap strap till sin pojkvän som bodde nere i alpvärlden nånstans för där nere fanns de inte att få tag på.. de va slut! och även i sverige så va de ingen som hade såna enligt vad som sades då.. men de skulle få in nya enligt vad leverantören sade men han sa att de förmodligen inte skulle få det(blev mkt sade och sa hit och dit där).. men jag vet inte. kanske har de fått nu! gå på one off och fråga.

Burton cap strap
>alla bindningar kommer ha det inom en framtid tror jag.

Nja Burton har patent på idén och verkar inte vara så sugna på att sälja licenser. Tech Nine kom på idén samtidigt men Burton hann före med patentet, men enligt någon överenskommelse får T9 ändå ha såna straps på sin MFM-bindning, och på bindningar som säljs i Japan för där gäller tydligen inte Burtons patent (eller om T9 hann före där).

Burton cap strap
jo det vet jag oxå att de har men upphör inte patenten att gälla efter ett tag? eller jag kanske har fel men jag har fått för mig att man inte kan ha patent på grejer hur länge som helst.. men det e möjligt att jag ar fel som sagt,

Burton cap strap
mina caps rockar... lösa finns (???) på pro stuf i Gbg å på nätet lite överallt..

kolla.. junkyard, boardstore, blue-tomato och hot-zone

/Kalle

Burton cap strap
passar dessa capsen alla boots eller bara burtons ? kan man köpa sånna lösa å sätta på vikla bindningar som helst ?

/ Nikke

Burton cap strap
Baltimore-straps/Cap-straps

Provade bara kort mission greed förra året och dom verkade grymma så till i år
har jag köpt ett par egna mission med caps. Ska bli intressant och prova.
One off som sagt har lösa straps.

Vad gäller patentet så får vem som helst tillverka och sälja dessa under sitt eget namn.
Dvs om de betalar licensen till Burton som sitter på rättigheterna.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp