Burton Cargo pants nån?

ridium

Ny medlem
Burton Cargo pants nån?
Tja behöver lite hjälp!
Ska beställa ett par burton cargo pants och undrar om nån har ett par sånna?
Jag är 1,78 och har provat storlek Medium men var lite för litet, nån som är ungefär min längd och har ett par i Large som passar bra?
haha sannorlikheten är liten men måste prova finns inge plejs i sthlm som jag kan testa själv

Burton Cargo pants nån?
mm.. jag är 1.73 å väger runt 65 o körde en dag med cargo pant L-brallor, och enligt mitt tycke så var de för tajta, jag kör då med en likadan jacka large då som sitter bra.

Men om du kör park så tipsar jag dig att köpa xl annars L...

/peace

Burton Cargo pants nån?
ok tack för svaret, har beställt L för en vecka sen som är på väg från frankrike... hoppas att de inte är för små!

Burton Cargo pants nån?
ok så kom de, och så fina de var och perfekt storlek och allt... men självklart så ska det vara nåt jävligt med dom.

Har mailat burton och hoppas få kommentar... frågade om jag hade otur att få en med syfel eller om alla cargopants ser ut sådär i arslet. Teori är att de styva fickorna trycker ihop till bajsrännan. Hur kan man designa ett par brallor så fel undrar man.

mailade de här bilderna bl.a.

http://img153.imageshack.us/img153/2707/crack017oq.jpg
http://img457.imageshack.us/img457/7590/crack020eg.jpg

peacefk har du kollat hur dina ser ut däri bak?

Burton Cargo pants nån?
HAHA, men vafan de e ju inga fel på byxorna, det säger ju sig självt att det blir så när du har för stora byxor. Sen skulle jag rekommendera att hissa ner dom en meter eller 2 så att det ser lite representabelt ut! ^^

Då kanske även "problemet" försvinner

Burton Cargo pants nån?
Men nånting är ju fel på brallorna. Hur många snowboardåkare är det som har medium egentligen? Alla kör väl med minst en size uppåt så byxbenen får lite pös, nån kille här på forumet letade speciellt efter XXL brallor.

Ja jag kan hissa ner dom men det är inte speciellt praktiskt att åka med byxorna nere vid knäna :P

liksom peaceforkows är ju 173 o tyckte jag skulle köra på XL o jag är 5cm längre och de här är L

Burton Cargo pants nån?
seriöst, om du ska ha byxorna vid naveln är det ju fan fulare om dom e baggy än om dom inte är det.

Burton Cargo pants nån?
:) de är inte vid naveln de är nere vid svanskotan. Längre ner måste man ha hängslen för att hålla dem uppe.

Burton Cargo pants nån?
men jag vet inte, burton kanske gör byxorna endast för att ha knähäng.. hursom borde en skräddare kunna fixa så det ser ut som häng fast man inte har det! xD

Burton Cargo pants nån?
jag är 1.85 och har ett par burton i storlek M, men jag finner att mina se bra mycket "pösigare" ut. jag bär dem självklart hyfsat långt ner för att se moderiktig ut och ge sken av att jag är en sk "häftig kille" och inte alls den novis jag egentligen är. det kan såklart vara så att burton har lite skillnad i snitt och storlek emellan de olika modellerna, men hursomhelst skulle jag satsa på att tänja på gränserna och bära dom i höjd med knäna

Burton Cargo pants nån?
Grejen är ju det att dom är designade att se lite större ut än vanliga, t.ex så hamnar väcket (mellan bena) längre "ner". Men man ska fortfarande ha dom som vanliga byxor, så jävla fult att ha baggy brallor och dra ner dom under röven så dom hänger vid början av skon.
Jag har problem med att mina viker ut sig i röven (Burton modell okänd), men det skiter jag i.
Dom är varma, täta och andas bra (nöjd!).

Burton Cargo pants nån?
Egentligen... Vad spelar det för roll? Tror du att alla vänder sig om och pekar: "Kolla killen, han har en halfpipe i arslet"? Om du drar ner dom så kommer det se helt naturligt ut fast du har pipen i röven... Ner med brallorna!

Burton Cargo pants nån?
Det är en bra poäng. De är väldigt "hårda" just nu och blir säkert mjukare med tiden = halfpipe smälter bort. 1 poöng till dig! ska ändå bli kul vad burton säger om de kommer svara.

Burton Cargo pants nån?
Great Pics definitely made me laugh.

That is just the style of the pants. A lot of riders like that low baggy feel. I hope you end up liking the pants because they do look pretty good... You may want to spread them a little more evenly around your belt.

Thanks for the email,

Burton Rider Service
1-800-881-3138
M-F 8am-9pm EST
Sat 12-9pm EST
www.burton.com

Tillbaka
Topp