Burton Cartel VS Ride Delta

Nicklas77

Ny medlem
Hej

Jag har två frågor ang dessa bindningar:

1. Följer det med någon typ av universalplatta till cartelbindningen så att den passa på min Santa cruz bräda?

2. Är det värt mellanskillnaden för att få capstrap?

MVH Nicklas

Det följer med en 4x4-platta med Cartel-bindningarna (i vissa fall en uni-disc)

Capstraps är enligt min mening riktigt nice! (Var det T9 som var först med det eller? Baltimore straps ;-)).

Vet dock ej prisskillnaden mellan Burton Cartel och Ride Delta. Är det inte mer än bara capstrapen som skiljer? Är de i övrigt likvärdiga?

Jag fick en specifik burtonplatta och en universal till mina cartel. Burton gör även billigare bindningar med capstrap tex mission.

Nicklas77 sa:
Vad är det för skillnad på en 4x4 platta och en unidisc då?

Finns dessa plattor att köpa löst?

/Nicklas
En unidisc är en 3x3 och en 4x4 platta i ett, det går nog att köpa löst från junkyard om det inte är slut

Tittade på hollywoods sida och där ser det ut som att det är en burtonplatta och en universal som följer med.

Någon som köpt Cartel och inte fått med universalplatta?

/Nicklas

Nicklas77 sa:
Tittade på hollywoods sida och där ser det ut som att det är en burtonplatta och en universal som följer med.

Någon som köpt Cartel och inte fått med universalplatta?

/Nicklas
Man får inte med unidisc till cartels. Det är Burtons "lower-end" bindningar som har unidiscs. Cartel får man med en vadderad platta till burtons 3x3 och sen får man med en ovadderad 4x4 platta extra.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp