Burton Custom / Cartel

Picke666

Ny medlem
Burton Custom / Cartel
Hej på er. Jag har köpt en Rome Artifact av en kompis för att lära mig åka i vinter men undrar lite om bindningar. Tycker det ser skönt ut med cap strap så jag kollar på att köpa ett par Burton Custom men undrar hur stor skillnaden är till ett par Cartel skillnaden på pris är ju inte ofantlig men vad ska man välja om man kollar på respons med mera? Tacksam för svar.

Burton Custom / Cartel
Jag har burton Cartel och dom är grymma. Toestrapen är alldeles gudomliga.. tycker att du ska köra på dem.

Senast ändrad:
Burton Custom / Cartel
Kör cartel tycker dom funkar bra när man kör snabbt på hårdpackad snö men jag föredrar mjukare bindningar både i park och puder.

Burton Custom / Cartel
cartel har en cap/toestrap som har bättre chans att hallas kvar pa tan... custom har typ gamla modellen som beroende pa skomodell gärna rutschar upp.... denna cartel strap sitter bra...

följdaktligen ta cartel... och ännu hellre restricted cartel som har fetare heelstrap och sitter tightare/bättre respons vilket ju inte borde vara fel eftersom du skall lära dig aka och därmed antagligen hänga i pisten...

Burton Custom / Cartel
Skaffa ett par bindningar som håller istället. Flux gör hållbarare bindningar och har precis lika bra tåstrap som Burton. Ett par Flux TT30 skulle sitta som en smäck på din Artifact!

Burton Custom / Cartel
Alla de Cartel bindningar jag har haft har slutit sin tjänst med mängder av skönhetsfel i form av sprickor i strapsens konstläder/plast eller sömmar som släpper, och naturligtvis klassikern metalldekorationerna pa baksidan som inte sitter fastklistrade ordentligt.

Men ingenting nära spruckna basplattor eller bak-kappor... däremot har jag träffat en fat chick i släpliften en gang med helt trashade cartels... fragan är vem som var mest bitter... jag för dissen jag fick eller hon för sin storlek i kombination med de trashade bindningarna... det ena hjälper ju burton garantin mot...

Burton Custom / Cartel
för att förtydliga: jag försökte ocksa säga att cartel är en sjukt bra och robust bindning som inte pajjar, även om det kanske sag ut som jag försökte säga det motsatta... mina cartel 2009 och 2010 snurrar hos polare än idag i fullt skick även om de inte ser sa fina ut...

Burton Custom / Cartel
deltab0arder sa:
för att förtydliga: jag försökte ocksa säga att cartel är en sjukt bra och robust bindning som inte pajjar, även om det kanske sag ut som jag försökte säga det motsatta... mina cartel 2009 och 2010 snurrar hos polare än idag i fullt skick även om de inte ser sa fina ut...
word, jag som fattar trögt ;P cartels e fan king alltså!

Burton Custom / Cartel
Om man ska lägga ut så mycket pengar som cartel kostar kan man ju köpa Union/flux direkt istället :cool:

Tillbaka
Topp