Burton Cartel 2017/2018 Gaspedal!?

Kevin92

Medlem
Tjena gott folk!

Jag har fått in mina nya burton cartel bindningar (re:flex) version, från årsmodell 2017/18.

Är det någon som vet hur man justerar tådynan? (på engelska Gaspedal).

Jag har försökt att observera burtons tutorial videos som finns på youtube angående detta, och enligt dem så är det bara att dra upp fotdynan och sedan trycka frammåt den, och så ska då själva gaspedalen att röra sig frammåt. Men problemet för mig att det inte går att trycka gaspedalen frammåt? Verkar som att den sitter fast?

Jag känner att den är rörlig men går absolut inte att trycka fram den och vill inte skada något heller, någon som kan skicka bild/förklara tydligt som vet hur man går till väga för detta?

Vill gärna åka i helgen så snabbt svar uppskattas!

Tack på förhand!

har iofs inte årets model , men stoppa in fingrarna under flikarna jag markerat o dra opp. dom e inklickade så att säga.

Hej! Jo så långt har jag kommit, men sedan så ska man ju kunna trycka fram tådynan/tådelen, för att se till att det matchar med skorna vid toestrapsen, och det är där som jag har problem.

Man ska kunna trycka fram tådelen där framme på bindningarna och justera den delen, dock inte det enklaste..

Missade bara att det va dina bilder. Men fotbäddarna ska va lösa nu. Kanske bara sitter lite hårt för dom e nya. Försök trycka in in skruvmejsel o rucka lite.

Även delen för tån sitter fast på samma sätt som hälen och rätt hårt med så man får ta i en smula, efter det kan du skjuta fram den

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp