Burton Custom fråga

Nagnud

Ny medlem
Burton Custom fråga
Hallå.

Efter att ha fått min bräda + alla tillbehör stulna så är jag nu på G att köpa ny snowboard + boots.

Var nyss uppe en vecka i sälen och testade lite brädor bland annat en burton custom som kändes som min typ av bräda.
Grejen är att jag för nåt år sen hörde nån som rekommenderade en modell av ett annat märke som han ansåg var i princip samma bräda som custom fast till ett lägre pris. Nån som vet vad det kan ha varit eller har några andra tips?
Som fattig student som inte vet om jag kommer få ut stålar på försäkringen så har jag lite svårt att lägga ut 6000 + bindningar + boots just nu.

God fortsättning på det nya året!

mvh

Magnus

Burton Custom fråga
Hej Magnus.
Jag måste först och främst säga att Burton Custom är en tråkbräda. Den försöker göra allt bra vilket resulter i att den inte gör nånting kul, segt pop och tråkig sidecut. Köp nån annan om du var jag.
Med det gnället sagt kan jag tänka mig att det företaget som nån snackade om är Rome snowboards. Jag har själv ingen erfarenhet av det men de som jobbar där har tidigare varit anställda av Burton och gör nu egna saker. Det sägs mycket positivt om dem.

www.romesbowboards.com

EDIT: Missade helt att din bräda hade blivit snodd. Det var tråkigt att höra.

Burton Custom fråga
Prövade Burton Custom X på uppe i Åre förra veckan och måste säga att det är en av de bättre brädorna jag någonsin åkt på. Håller med om att vanliga customs kan vara rätt tråkiga, eller väldigt allround, men custom x är lite styvare och ger på så sätt bättre pop och går att lägga upp i feta skär. Jag har åkt på Salomons bättre modeller och en Rad Air Tanker de senaste åren och måste säga att jag verkligen gillar dem trots att de är rätt impopulära av något skäl. Där är det däremot enorm skillnad mellan de billigara och dyrare modellerna.. Annars fick jag chansen att pröva några av Santa Cruz nya brädor redan förra året och tycker att de är riktigt bra också. Beror ju helt och hållet på din åkstil, men om du vill ha en bra freeridebräda för pengarna så skulle jag rekommendera en Salomon eller Tanker.

Burton Custom fråga
Tjena.

Tack för era svar. Har fått in lite stålars nu så nu spelar inte priset så väldans stor roll. Funderar ändå på att beställa från blue-tomato. Ska dock försöka ta mig upp och testa lite brädor nån helg snart. Vissa märken finns ju nästan aldrig att testa i testshoper och dylikt så det är ju lite läskigt att kanske få en gris i säcken om man bara tar och beställer nåt man bara har läst om.
Angående min åkstil så åker jag väl ganska mycket allt möjligt. kanske lite mer än hälften pist och offpist och resten park och lite pipe. Det ultimata skulle ju vara två brädor (minst) men riktigt så mycket pengar har jag inte nu.

Tillbaka
Topp