Burton Feather vs. Ride Solace

kaowee

Ny medlem
söker efter en skön allround bräda som ska funka lika bra i pisten, parken och offpisten. är väldigt sugen på burton brädan men blev tipsad av en att köpa ride Solace brädan istället, men har inte hittat nån införlig recension på nån av dem, vilken ska man ta?

Jag har inte åkt på en Ride Solace men jag har åkt på Feather.
Visserligen är jag en kille men jag teståkte min mors och min flickväns någon dag.

Hur duktig är du på att åka? Feather är enbra nybörjarbräda och räcker till medelmåttigare åkare men den är på tok för fladdrig och jobbig om du åker lite bättre och aggresivare. Jag skulle tagit en Feelgood som är en grymt bra bräda! Värt att lägga ner några kronor till för den bräda kommer du kunna ha tills den går sönder :)

Har ingen aning om Ride Solace tyvär men feather är en bra bräda men feelgood är bättre!

Tack så mycket för tipset.. har faktiskt tittat på feelgood ES som inte verkar helt fel om jag ska säga så... men måste nog titta närmare på de modellerna när du säger så =) tack tack tack för din kunskap ;)

Skippa Feelgood ES är inte så stor skillnad på den och en vanliga Feelgood, rostfria stålkanter och lite vassare belag! Feelgood är dock sjukt snygg så en sådan skulle jag rekommendera dig. Men i lägre prisklass är Feathern ett bra val tror jag! Och ärligt talat, vem vill ha en Ride bräda ;)

mm eller så tar du en Burton Stigma, passar både nybörjare och medelgod åkare samt att den funkar överallt. Park, offpist.

Nej ride brädan blir nog inte... men har faktiskt funderat på de andra. stigman verkar sjön, och sne är den ju faktiskt riktigt snygg =)

Tillbaka
Topp