Burton Johan?

Go_snowboard

Ny medlem
Burton Johan?
Tjena.. Jag bara undrar om de e nån som vet var man kan få tag i en Burton Johan?
Hörde att han blivit kickad ur Burton teamet.. Men om någon vet nån affär som kan ha nån kvar så vore jag tacksam.

/patrik

Burton Johan?
Nu är det ju ett tag sen Johan försvann och det är väl minst två-tre säsonger sen det fanns en bräda med hans namn. Jag har svårt att tro att du hittar nån butik som ligger på nån bräda. Det säkraste är nog att leta på begagnatmarknaden.

Burton Johan?
Ja, eller så köper du den som säljs på köp o sälj här, bara... Det är väl iofs republik o inte johan (året efter johan?) , men det ska va samma bräda i stort sett?!

Burton Johan?
Om du vill ha en nyare bräda så skulle jag rekomedera Burton Malolo. Det verkar som du vill ha en friåkningsbräda av rang. Så jag kan starkt rekomendera denna bräda. Funkar kanon i pist men är framför allt en otroligt härlig puderbräda. Den är ganska kort modell men flyter dom en mycket längre bräda.

//Larsson

Burton Johan?
Jag knäckte min Frontier (Burtons Johan-modell innan Republik) i vintras och bytte då till en Ride Timeless. Jag tycker definitivt att du ska prova den brädan innan du köper en burton. Bra kontroll och bra möjlighet att dra på hårt både i brant puder och utför klippor. Givetvis är den inte perfekt för jibbing men fungerar kanske om man går ned lite i storlek (jag kör 168 vilket fungerar bra om man väger runt 70 men är stark i benen). Trots att jag brukade köra Burton så tycker jag absolut att du ska kolla andra märken men det är nog klokt att skippa alla allround-super-duper-modell-hyper-X-Y-Z. Om du vill ha en riktig friåkningsbräda så är det det du ska köpa. Hoppa och raila kan man göra i a f. Kom ihåg att om du köper en mjukare bräda så kanske det är mysigare att glida runt men du kommer att bli besviken den dagen du vill dra på ordentligt, vare sig det är hårt eller mjukt före.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp