Burton Process smalls vs Custum smalls

• Trådstartare Trådstartare RWD
  • Start datum Start datum

RWD

Aktiv medlem
Hej,
Har en dotter på 15år 158cm , c:a 50 kg som nu kör på en Burton Custum smalls 134cm men skulle behöva längre till nästa år.
Hon åker både skidor och snowboard. Snowboard har hon åkt i 3 säsonger.
Har hittat en Process smalls 142cm till bra pris men är osäker på om det är att ta ett steg tillbaka eller duger den till henne. Hon åker c:a 5-6 dagar snowboard/ år och snittar väl 6-7000 fallhöjdsmeter /dag så det är inga mängder åkning, och skulle säga att hon är medelgod åkare. Tar sig ner i svarta pister med kontroll, men sladdar en del då.
Klarar rena skär i blå backar och delvis i röda backar.
Hon är betydligt vassare på skidor, men tyckte nog det var roligare med snowboard i år då det är lite mer utmaning.

Beställde en process smalls nu i 142cm . Enligt Burtons hemsida passar den åkare 45-68 kg. Kan tipsa att de har halva priset på Intersport nu för er som är ute efter nåt liknande.
Lillebror kör på en likadan i 134cm nu så han får väl överta den sen om det blir fel för syrran.

Process är mer en parkbräda och årets är en flat top medan Custom en All mountain bräda och årets har camber(funnits med Flying V har jag för mig)

Process är mer en parkbräda och årets är en flat top medan Custom en All mountain bräda och årets har camber(funnits med Flying V har jag för mig)
Står att Process Smalls är 4/10 park 7/10 AM, 3/10 puder på Burtons hemsida.
Den Custom Smalls hon har nu har Flying V, rocker mellan fötterna och camber under fötterna.

Vilken bräda ska man behålla till lillebrorsan då 11år 150cm 38kg nu.
Custom smalls (med Flying V) verkar ju vara lite hårdare och klassas som lite mer avancerad och all mountain på den också, men på de senaste modellen har de gått från Flying V, varför?
Han åker lite blandat, lite mer fart än storasyster och jag tycker han har en väldigt avslappnad och trygg position med rena skär i blå/röda backar. Åker en del utanför pisten och i de mindre barnparkerna ibland, men i vintras fick han ett par offpistskidor med fullrocker och åkte mest skidor. Men det kan ju ha varit nyhetens behag.
angående bindningar sen, sitter salomon rhythm på syrrans Custom och K2 Vandal Jr M på Process. Beställde ett par Nitro Charger Jr Medium till den nya. vilka två behåller man?
CFCF8EF7-D2E7-436F-B1BA-930046001A2D.jpeg

Kom ju på att inte alla Nitros bindningar passar till channelinfästningen. Så fick bli en Burton Stiletto istället, lite dyrare men den tänkte jag att hon kan behålla till nästa brädbyte.

Tillbaka
Topp