Burton T6 - för hård för hoppa?

Jag är lite sugen på en Burton T6 efter att ha hört att den ska vara tokhård.. Jag gillar att pressa på rätt hårt i pisten när jag åker och gillar inte brädor som fladdrar i högre farter.. Men frågan är om den här brädan är FÖR hård? Jag har läst ett par recensioner och någon sa att det är näst intill omöjligt att hoppa med den och att varje liten bula i pisten kan medföra en vurpa.. Överdriver han?? Jag kör mest pist och offpist men vill även kunna hoppa en del.. Ska jag satsa på en custom x eller liknande istälet?

Absolut inte för hård för att hoppa med. Tycker snarare att det är lättare att köra med hård bräda när det är ojämt. Bara att trycka igenom, en mjuk bräda skulle ju bara vika sig.

Jag har kört T6 dom senaste 4-5 åren och visst dom är stenhårda men å andra sidan får man så otroligt mycket tillbaka bara man orkar ta i lite. Jag hoppar väldigt mycket och enda gångerna jag skulle vilja haft en mjukare bräda är när man kör rails eller håller på och småjibbar. Vill du kunna köra offpist, hoppa bc-kickers och sen dra till parken på samma dag, då är T6 överlägsen. Har kört på Custom (inte Custom x) och tycker att det var rätt stor skillnad till det bättre när jag bytte till T6.

Detta är dock bara mina åsikter. Läs mer här: https://freeride.se/forum/thread.php?t=30843
Förhoppningvis får du fler svar också från folk som har bättre koll än mig :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp