burton uninc, burton retrotwin, nitro misfit?

LANDING

Ny medlem
besluts ångest !
vad ska jag välja?

burton uninc 156 05, burton retro twin 155 06 , nitro misfit 155 06 ?
vilken lämpar sig bäst till parken?
då parkåkningen är det enda jag kör.

kom med många,lämpliga svar till denna diskussion !

/ crippz

Du ska ha en uninc 156 06 eller jeremy 156 06 om det är burton du ska ha.

06 an är mycket bättre än 05 an. tror du kan hitta en billig på blue-tomato också.

fast misfitsen är jävligt cool också

Jag skulle tagit retro twin om jag var dig, eller unInc om du vill betala mer.
Misfiten är lite mer till för backcountry.
Också den jag funderar på att köpa, eller se7en svårt att välja.
/G

Senast ändrad:
..

retro twin(Burton) är GJORD för park..

annars DOMINANT (Burton) är också GJORD för parkåkning

UnInc (Burton) passar jävligt bra i parken men är lite mer allround. (Jag kör UnInc)

så...

köp dig en retro twin :)

/pinn

Köp Misfiten! Den är grymt snygg och skön. Och det bästa är att den är billigare än en sketen Burton och garanterat kommer att hålla längre.

GotlandISurfersParadise sa:
Köp Misfiten! Den är grymt snygg och skön. Och det bästa är att den är billigare än en sketen Burton och garanterat kommer att hålla längre.
du vet inte vad du snackar om... visst den är billigare, men om du ska ha en bra bräda så brukar dom vara dyra. och du tror inte att burton-brädorna är nådigt sköna och snygga?? kolla på un inc... dom är fan så mkt snyggare än nån jävla nitro...

swerik sa:
GotlandISurfersParadise sa:
du vet inte vad du snackar om... visst den är billigare, men om du ska ha en bra bräda så brukar dom vara dyra. och du tror inte att burton-brädorna är nådigt sköna och snygga?? kolla på un inc... dom är fan så mkt snyggare än nån jävla nitro...
Nej, jag vet förstås inte vad jag snackar om. Efter sex säsonger i alperna måste jag se ut som en imbecill jämfört med nån som har Åsbacken som hemmaberg och har andats i färre år än jag åkt snowboard.

Jag tänkte bara försöka hjälpa nån som var undrande. Av egen erfarenhet (och ett dussin kompisar) vet jag att Burton inte är värt vad man betalar för. Visst du får en ny varje gång du knäcker, men det är ju tråkigt att byta bräda oftare än underställ...
Och vem fan vill ha en rosa bräda med spädgrisar på?

...

man kan klaga på Lamborghini också...

(Burton är högkvalitativa åkkänsligt supersköna brädor av väldigt fina material)

(hoppas att vederbörande förstår vinken)

/Pinn

OMG!!!!!!!!!!

6 år i alperna-.-... jag har ändå åkt snowboard längre än dig så... har åkt sen jag var 4 och har haft en nitro och det är inget jag vill ha igen. skit jämfört med burton punkt slut.
haha klaga inte på åsbacken när du inte har en aning om vad fan du snackar om^^

pinn sa:
...

man kan klaga på Lamborghini också...

(Burton är högkvalitativa åkkänsligt supersköna brädor av väldigt fina material)

(hoppas att vederbörande förstår vinken)

/Pinn
Bara för att Burton nu är störst behöver inte en snowboard tokig 34 åring höja dem till skyarna, sånt klarar vi små posers bra själva ;) förstår inte ens vartifrån denna jävla burton hysteri kmr ifrån?

..

undrar vart denna Ferarri/Lamborghinihysteri kommer i från?

bara för att man är bland de största, använder de bästa materialen och är RIDER driven, Owned och har hjärtat i Snowboard... så behöver det inte bli en sån hype !!! ??

är Burton Hypat ?? jag tycker att de finns där år efter år och ger mig kvalitet och känsla

tänk på Rome, Bataleon, Avenue, Capita och alla andra "Nya" märken..

finns här ena året... är borta nästa år.. hype hype hype.. vad kommer de i från ?? var görs deras brädor?? varför försvinner de?? ja.. svar har jag på alla frågor.. men..

MEN.. jag älskar Burton .. Det ÄR kvalitet... så är det bara.. och bara för att de ibland går sönder en Burtonbräda så är inte Burton skit för det... det går sönder Salomonbrädor, Ridebrädor, Extremebrädor etc etc etc men ingen snackar skit om de märkena..

sluta tjata.. börja åka i stället... jag börjar bli trött på allt tjat..

kör det du vill. klä dig hur du vill.. kör med vilka kläder och färger du vill.. gör vad du vill i backen så länge du visar respekt för de andra som är där.. sluta snacka skit.. fokusera på att ha kul med dina polare och själv... åk.. kör skiten ur snön hela jävla säsongen-.. så mycket och så ofta du kan..

sluta tjata ................ åk snowboard...

/Pinn

Men du Pinn, min vän.

Burton är väl ändå inte att jämföra med Ferrari/Lamborghini. Burton är ju mer som typ Volkswagen. Vapor är Touareg, Custom X är en extrautrustad, fyrhjulsdriven Passat och vanliga Custom är en standardutrustad Passat etc:D

Ska vi snacka snowboardmärken som är som Ferreri/Lamborghini får vi gå in på brädor som tillverkas i små upplagor med exklusiva material typ Smokin, Glissade, Prior, Logic och några andra små märken som gör brädor från start till mål i egen fabrik.

Jag vet att din kärlek till Burton är äkta och jag respekterar den verkligen. Som du själv säger så är kärleken till snowboardåkning viktigare än prylarna man har under fötterna. Ibland kanske du själv ska tänka på det istället för att alltid rycka in som Burtons stora försvarare. Skit i vad andra tycker om ditt älsklingsmärke. Du vet ju själv varför Burton är så bra och det borde väl räcka.

..

Doughboy

respekt... :)

skall tänka på det oftare .. liten hetsputte ibland när det kommer till BRTN .. hmm

*suck*

tack för dina ord ..

/Pinn

HAHA! Burton = Folka! Det var den bästa liknelse jag hört på länge. Sen var det skönt att de smått fientliga vibbarna i den här tråden försvann.

Då var det bara Swerik som inte riktigt förstod, jag har åkt sen jag var tio, men "bara" vart sex säsonger utomlands...

Och så hoppas jag att man numer kan skriva vad man tycker här utan personliga påhopp. Alla får väl tycka som de själva vill, och dessutom yttra sin åsikt, utan att få burton nerkört i halsen?

swerik sa:
jorå det är lugnt, vi är brädåkare så vi ska hålla ihop=)
Mycket klokt ord. Spela roll vilket märke man väljer. eller vilket märke man tycker. här är de en som undra vilket han ska välja Och istället för att komma med ett tips vilken ni tyck är bäst så bli de tjaffs. jäkligt onödigt. för guds skull Lev och njut av snowboard och sprid era kunskaper glatt om dom brädor ni själv testat.
Peace out Johanna!

Åk på den du har för tillfället tills du får tillfälle att prova dom. Finns en hög med tillfällen i början på säsongen, Luciahelgen i Åre t ex.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp