Burtonbräda, vilken väljer man?

KimV

Ny medlem
Jag är sugen på att köpa en Burtonbräda. Jag är en medelbra åkare som åker mest i pist eller off-pist. Gillar
att åka snabbt och i stora svängar, trixar knappt något. Jag är 1,67 och har 38 i skor. Någon som kan hjälpa
mig?

Har åkt Burton T6 i en säsong, både 04-an och 05-an. Personligen tycker jag T6-05 är grymt stabil. Det är ingen jibbarbräda, alltså inte speciellt mjuk. Dock har den en grym stabilitet i höga farter och den funkar kanon i offpisten.
Så, ska du köpa Burton för pist så köp T6.
Annars finns det flera andra märken som funkar bra, ex Palmer.

Hej,

KimV: kille eller tjej? 1,67 och 38, jag gissar på tjej. Kolla in Burtons Feelgood.

KimV söker en freeride-inspirerad bräda. Seven är en centrerad freestylebräda. Uninc kom topp-10 i TSW Good Wood för nått år sedan och är bevisligen bra, men dock centrerad twin freestylebräda. T6 tror jag kan vara för styv för en tjej.

Ride on,

Jag är tjej. Ska kolla in Feelgood men är rädd att den är för dyr. Ska kolla Palmer också, kanske är det bättre
(lägre) pris på dem?

en T6 a eller en custom absolut inte en shaun white som almex föreslår..lycka till me köpte
mvh// jimmy

du skall köpa en burtonbräda med ett par burton bindningar.

...

om du har pengar: Custom 148cm med en Escapade eller Lexa-bindning

om du e fattig: Feather 147 / Sterling 149 med en Stiletto

om du väger normalt: Troop 146 med en Lexa

on du väger lite: feather 147 med Stiletto

/kalle

Måste det verkligen vara en Burton? Om du nu inte har en så stor budget kan det vara värt att titta på andra märken. Men måste du vara som alla andra så är säkert en feelgood ett bra val.

pinn: Jobbar du för Burton eller? Annars verkar din fanatiska hållning till Burton vara ganska osund. Förresten: Vad händer om hon både är fet och rik? eller kanske fet och fattig? Vad ska hon ha då pinn?

märk mina ord mannen.. märk mina ord... sök gärna efter luckorna och de "fel" jag har gjort ( i dina ögon) det måste vara ett väldigt sunt leverna, jag avundas dig som slipper tänka positivt, guuud va skönt det måste vara.. ???

?

/Pinn

Hej Kim!
Jag är en tjej som är 169 har åxå 38 i skor och väger ca 60 kg.
jag gillar också att köra i pist med bra speed och självklart offpist åxå. jag tycker att du ska välja en lite styvare bräda och kanske också lite längre än vad de flesta här har föreslagit? har själv alltid kört på 155 cm och det har gått bra. ska nog visserligen gå ner till 152 eller 153 nu när jag köper ny för denna säsongen. och vill du ha ett bra pris så slopa burton, det finns många andra märken som funkar minst lika bra! Nitro tex

good luck cs i backen!!

Pinn: Jag ställde bara en fråga, om du blir stött av det så är det väl du som inte tänker positivt? ;) Enkelspårighet är inte positivt...

Skulle nog köpa en feather om du vill hålla ner kostnaderna, med en stiletto.

Annars skulle nog en nitro mystique i 146 va fin för dig.

Hej KimV.
Burton Troop är lite billigare än Feelgood. Men jag skulle titta på andra märken också. Någon nämdne Palmer. Palmer Jade är en som är bra freeride-bräda, men lite sämre på freestyle. Flower Powder nämde Nitro, jag håller med henne. Ta en titt på Nitro Mystique, den är utmärkt för freeride, men den har också utmärkta freestyle-egenskaper och gör det till en perfekt allroundbräda för överkomligt pris (källa: FSM senaste snowboardtest). Kika in på www.nitrousa.com.

Transworldsnowboarding.com har tester årligen. Förra årets tester finns på deras sida. Årets tester är gjorda men ännu bara kunna köpas i magasin-form.

Vad gäller bindning, skulle jag titta närmare på www.drake-bindings.com (mest för att jag har några par själva och är nöjd med dem), men Burton är kalas de också. Om du åker mer freeride, försök att hitta en bindning som är någolunda styv.

Ride on,

Olebole: Ja, varför en Burton? Ärligt talat så finns det inget annat svar på det än att de jag känner som åker
bra och som verkligen verkar njuta av sin åkning, åker Burton. Mun till mun rekommendation helt enkelt.
Som jag skrev så får folk gärna rekommendera andra märken och modeller också. Jag har en nitro nu och kan
tänka mig en til. Flower-Powder: ditt tips var intressant! Ska kolla upp det.

Tillbaka
Topp