Burtons tåspänna till Ride LX binds?

OffGeek

Ny medlem
Ja, är det någon som har testat om det går att byta enkelt, eller är det ett helvete att byta? Jag lär nog prova här framåt. Tåspännet är gudomligt för er som inte har få smaka på det. Man känner knappt av att det sitter och håller foten på plats som det vanliga banden som går rakt över foten.

Men igen, Någon som har testat detta på ride lx bindningarma? har nämligen inte råd att råka sabba det.

Burton ahr ju en skruvlös lösnign på tåspännerna så jag skulle itne tro att dom passar till ride utan att man får fulmodda dom lite.

Det är exakt så jag har tänkt. Det handlar bara om att ha pengarna till ett misslyckande. Själva tåhöljet går ju
bara på 300-400kr. Och jag har knappt råd till min egna studentskiva, åker iofs på min 3e fjällresa denna
sesong.
Men denna mod kostar ju en del för mig. Men när man tänker efter så löser man det mesta på en liten eller
ingen budget alls :)

Men är det något som har testat detta? Jag hörde från ett håll att Ride har ett liknande tå spänne som man
ska kunna köpa. Finns det troligtvis någon som har hört samma och kan ge en källa?

Tillbaka
Topp