Buss från Piteå till Svensbyn?

Kgis

Ny medlem
Tja, hörde att det fanns en ramp i Svensbyn så hade tänkt åka till Piteå i helgen och undrar om det går bussar från stan ut till Svensbyn? Om inte, hur tar man sig dit på enklaste sättet? Och går det att tälta bredvid rampen eller nånstans i närheten?

// Ak

Senast ändrad:
Asså. Det finns ju sjukt mycket andra ramper än i svensbyn. Du har ju tex bowlen i city och du har en annan fin ramp i öjebyn. Om nu ska ta dig ut till svensbyn så ska du nog kolla på citybuss.se . Vet inte riktigt om det går ut bussar till svensbyn.

Och nej. Du får inte tälta på allmän plats. Max ett dygn tror jag men du kan annars tälta vid fagervik som är typ 2 km bort.

tack. Bowlen ska vi oxå shreda. men vi har sett nån bild på den och de såg så satans kul ut me spine+ att rampen såg fett nice ut=) Men vi får kolla där på citybuss.
Men vad kan hända om man tältar ett dygn i närheten av rampen?
Peace!
/J

Inför sig tror jag inte någon bryr sig speccielt om ni tältar vid rampen men jag vet inte så mycket. Ni har ju typ bara 10 meter till kiosken också så det är nice :P

Ni bör få tälta vi rampen enligt allemansrätten, dock vet inte jag hur det ser ut vid just den rampen.

Detta är det enda som står på allemansrättens hemsida

"Det är viktigt att välja en tältplats avlägset från boningshus och inte på mark som används för jordbruk. Välj också att slå upp tältet på tålig mark och inte i använd betesmark eller plantering."

klart det finns en massa bussar hit :). och rampen är riktigt skön, ny plywood på den också nu . måste ju vara bästa rampen i piteå helt klart. aldrig nån som använder den dock. jag var en av dom som byggde den men efter jag slutat med bmx har det nästan inte blivit nån åkning. och ifall du inte vill tälta finns det en värmestuga som du kan sova i som alltid är öppen och bara används vid vintern :).

halfleif sa:
klart det finns en massa bussar hit :). och rampen är riktigt skön, ny plywood på den också nu . måste ju vara bästa rampen i piteå helt klart. aldrig nån som använder den dock. jag var en av dom som byggde den men efter jag slutat med bmx har det nästan inte blivit nån åkning. och ifall du inte vill tälta finns det en värmestuga som du kan sova i som alltid är öppen och bara används vid vintern :).
EDIT: kolla på www.ltnbd.se för busstider, och gå av bussen vid skolan för då blir det bara kanske typ 50 meter till rampen

PS. tälta om du vill , finns absolut ingen som kommer att bry sig

Senast ändrad:
Tack för alla svar, vi hade tänkt köra bowlen i city första dan sen far vi ut till Svensbyn å tältar där och åker nästa dag.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp