Buss mellan Alpe d'Huez och Les 2Alpes

• Trådstartare Trådstartare Mku
  • Start datum Start datum

Mku

Ny medlem
Finns det någon som kommer ihåg hur ofta och vilken dag åker bussen mellan Alpe d'Huez och Les 2 Alpes? Tänkte stanna någon vecka i varje och tar hellre direkt buss än åker via Grenoble.

Det går buss vad jag minns, i a f vintertid. Kanhända inte vintertidtabellerna finns ute riktigt än men det måste det gå att googla på det.
/A

Hej,

Det gar en direkt buss mellan 2 Alpes och Alpe d'Huez p onsdagar och torsdagar, avgâng kl 8 frân 2A och tillbaka kl 17 frân AH. Hur den gar ât andra hâllet vet jag inte. Kostar typ 10-11€ tur och retur.
Vill du ta 'lokal'bussen (VFD) behöver du inte âka ända ner till Grenoble för att byta , det gör du i Bourg d'Oisans, som ligger nere i dalen.

/Jane

J-L2A sa:
Hej,

Det gar en direkt buss mellan 2 Alpes och Alpe d'Huez p onsdagar och torsdagar, avgâng kl 8 frân 2A och tillbaka kl 17 frân AH. Hur den gar ât andra hâllet vet jag inte. Kostar typ 10-11€ tur och retur.
Vill du ta 'lokal'bussen (VFD) behöver du inte âka ända ner till Grenoble för att byta , det gör du i Bourg d'Oisans, som ligger nere i dalen.

/Jane
Vi ska stanna två veckor i Huez och sen "flytta" till 2 Alps på lördag. Information om lokalbussen är jätte värdeful. Tack!!

/Mku

Hej alla, jag kommer att bo i grenoble från och med januari och tänkte åka så mycket som möjligt på både Alpe D'huez och Les 2 Alpes. Jag undrar ifall dom har någon typ av förvaringsboxar man kan hyra där över dagen som man kan ha lite grejer i (vanliga skor och lite dittan o dattan) som man har med sig på den lokala bussen som jag tänkte använda när jag har möjlighet.
Tänkte också fråga om någon har något tips på hur jag skall göra med liftkort och dylikt och ifall det finns något som man kan använda på flera orter.

Tack på förhand!

/Anton

Ant000n sa:
Hej alla, jag kommer att bo i grenoble från och med januari och tänkte åka så mycket som möjligt på både Alpe D'huez och Les 2 Alpes. Jag undrar ifall dom har någon typ av förvaringsboxar man kan hyra där över dagen som man kan ha lite grejer i (vanliga skor och lite dittan o dattan) som man har med sig på den lokala bussen som jag tänkte använda när jag har möjlighet.
Tänkte också fråga om någon har något tips på hur jag skall göra med liftkort och dylikt och ifall det finns något som man kan använda på flera orter.

Tack på förhand!

/Anton
Jag varit bara en gång i Huez och har inget minne om förvaringsboxar. Säkert löser sig på plats på något sätt.

Jag köpte säsongsliftkort i Huez på sataski.com. I det ingår hela säsongen i Alpe d'Huez samt Les 2 Alpes (10 days), Serre Chevalier (3 days), Puy St Vincent (3 days), Montgenèvre (3 jours) and Italian Milky Way (3 days).

Les 2 Alpes säsongskort är ungefär likadant.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp