Buss till Kungsberget?

Buss till Kungsberget?
Tja!

Är det någon som har åkt buss till Kungsberget över dag med swebus från Stockholm? Enligt deras hemsida går det på cirka 400/500 kr, tur och retur inklusive liftkort. Är det värt det? Bussen går 07:00 och då är man framme vid 09:55 och bussen går tillbaka 15:15. Är Kungsberget okej för övrigt? :)

Buss till Kungsberget?
Å andra sidan tänker alla stockholmare lika vilket medför långa liftköer i Romme. Kungsberget kanske inte har de längsta backarna men deras nya 8-stolslift gör att man hinner åka bra mycket mer på en dag.

Buss till Kungsberget?
Ni som har åkt på båda ställena, hur många backar har vettig lutning/roliga att åka? Även om Romme är större med fler backar (och fallhöjd) är det ju bara Götes Brant, Hällas hang/Se på mig och Sydhanget som är värt att åka enl mig

Buss till Kungsberget?
Minns exakt men liftköerna var likvärdiga. Spelar nog ingen roll vilken ort man väljer då många Sthlmare har närmare till en av de.
Kungsberget har väl 2-4 riktiga branter sen är mest mysåkning som gäller.

Buss till Kungsberget?
Inget av ställena erbjuder någon direkt utmanande åkning men är snö-abstinensen stor så duger de bra. Värt att notera är att Kungsberget erbjuder en bra park vilket inte Romme gör (tidigare år helt obefintlig). Men parken KB är antagligen inte klar förrän i Januari skulle jag tro.

Tillbaka
Topp