Butters?

Hakman

Aktiv medlem
Butters?
Hur gör man butters (glider runt och studsar på platt snö) på bästa sätt? Hur ska man trycka till för att få mycket höjd i tip-pressarna?
Vilket är det fetaste butter-tricket ni har gjort?
Finns det några bra tips för hur man ska få sina ollies ännu högre?

Butters?
Jaa..det undra jag med då jag har försökt hur mkt som helst utan att lyckas. Ser rätt soft ochstylish ut att poppa runt och dra lite coola buttertrix. Försökte dra igång ett buttertrick lexikon för ngn månad sedan utan resultat. Så kom igen nu alla framtidens jibbstars. Ge lite sjyssta tips om hur man ska träna och vilket trick man ska börja med..

Butters?
Åker bräda, så vet inte om tipsen är helt anpassade, men vadå... Pröva bara 180 snurr först ("nose roll"), då kan man göra en lättare variant, nån blandning av butter och nollie 180. För att få in känslan. Sen kan man fortsätta nöta butters med längre snurrar, och då kan det vara bra att göra en 180 innan för att ha med sig lite rotation.

Butters?
Jag funderade lite... och det verkar toksvårt på skidor, så ynkliga små tippar att balansera på och dessutom två!!! Men pain is your friend. Lycka till!

Butters?
man kan inte ha hur styva skidor som hellst (inga storslalom´lagg alltså) och sen underlättar det ju om man har mittminterade skidor om man ska göra nose trick, nu råkar jag veta att hak har fujatives så för honom är det nog inga problem..

TRICKTIPS

ett väldigt lätt och skönt butter trick är "tailslide to fakie" man går upp i en tailslide (står på tailarna ) sen slajdar man så länge man kan när man känner att man får framåtvikt så poppar man bara och gör en 180.
men första gången behöver man ju inte göra 180:n då blir det ungefär som en vanlig ollie på skateboard

slide on och lycka till!

Butters?
Detta är en mkt mkt mkt bra tråd tycker jag... iaf en bra start tillen mkt mkt mkt bra tråd. Nu behövs bara lite inlägg som handlar om vad trådens titel anspelar på.

Butters?
hm, skoja inte att de där ser svårt ut me skidpr ;D men är butters när man far omkring och jibbar på platt snö bara eller?!, fattade aldrig rikgit

Butters?
åk framåt, gör 180 i fart. sen testar du att göra 180 fast du lutar dig framåt å pressar ner nosen och vänder runt, svårare än så är det inte. vill du ha film också så kanske jag kan fixa det imorn..

föresten kallas det inte pivot ?

Tillbaka
Topp