Bydalen

Bydalen
jag har varit i bydalen v 5 förra o förförra året. väldigt mysigt ställe, men åkningen är inget speciellt. kan i för sig bero på att många nerfarter har varit avstängda under båda tillfällena...
men,men. kan vara riktigt najs om det är bra med snö! som sagt, trevligt men lite tam åkning.

ha så kul på resan! hehe, fråga om personalen kommer ihåg badklädsracet..:p

Bydalen
jag ska dit v.9. jag har varit där hela mitt liv och älskar det. hoppas att deras park är bra i år igen. jag var iof sjuk sportlovet förra året men i år hoppas jag verkligen på att jag är frisk hela den veckan. Bydalen kanske inte är en världsmetropol a lá Åre, men det är trevligt ändå. Tyrolerafton i Hovde är roligt.

Har lite bilder i mitt fotoalbum från bydalen!

Bydalen
klart som fan man ska tioll bydalen:P både vecka 8 och 9.. asskön åkning men partyt får man fan leta efter.. men vad fan..:P hoppas parken e bra i år också :P

Bydalen
jo det är väll sant. eller det finns väll två backar som är branta:) på paradliftens vänstra sida och toppliften i hovde till höger om den eller ja svårt o förklara eller så e de jag som är dålig på att förklara

Bydalen
sista skriket är väl hyffsat brant. men ska man ha riktigt bra skidåkning ska man åka till svartlien. (inte att förväxlas med storlien)

Bydalen
Du blir inte besviken på bydalen iaf.. sjukt härliga backar och lite folk så de är okört på många ställen.. brukar shifta mellan åre och bydalen, ska nog dit vecka 9..

Bydalen
Är man ute efter skidåkning rekomenderar jag Bydalen. Lagom med folk, skön kvällsskidåkning och många nedfarter även om de kanske inte är de mest utmanande..

Och som sagt, parken öppna nästa helg..=)!

Bydalen
i åre blir det gärna uppkört fort i pister. i bydalen är det topp hela dagen.:)

Fuck öfs^^

Bydalen
Bydalen rekommenderas varmt. För att vara Jämtland är det väldigt sällan stängt pg av väder då det bara finns släpliftar. Ett stort plus då t ex Åre högzon ofta bommar igen vid kraftig vind. Bydalen har också väldigt varierande backar som passar de flesta. Bäst är dock den lättillgängliga offpisten, dyk in i skogen så kan snön ligga djup och fin under långa perioder. Enda minuset är shoppingen som är obefintlig, men det kan ni ju göra nån annan stans.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp