bygga longboard

AdamSorman

Medlem
bygga longboard
hej. jag har tänkt att bygga en longboard tills i sommar, någon som har byggt innan och har erfaren heter om hur man ska göra och vilket material man ska ha? har allt utan decket.
tack för svar.

bygga longboard
måste säga att jag är numera mästare på de, så här går du tillväga -->

köp björkplywood på 4mm sen limmar du (3 lager) med massa tvingar o i den böj du vill ha.

måste va björk, annars lätt att de knäcks.

vattentät ute trälim.

såga ut, slipa, måla/betsa, hål för truckar, grippa, montera truckar. klart :)

adda niclas-m@hotmail.com för bilder.

bygga longboard
Skulle rekommendera dig att köpa en longboard eftersom det är väldigt svårt att göra longboarden bra. Men om du nu vill göra en longboard så önskar jag dig Lycka till!!

bygga longboard
Kosmos sa:
Skulle rekommendera dig att köpa en longboard eftersom det är väldigt svårt att göra longboarden bra. Men om du nu vill göra en longboard så önskar jag dig Lycka till!!
Huh, hur tänkte du där? De företag som bygger longboards måste ha börjat nånstans de också.

Jag tycker min blev väldigt bra. Även om jag inte använde björkflyfa.
Jag väger 105kg (2 meter lång) och anpassade brädan såhär: ovansidan nedåt...: Plyfa, epoxy+roving, Plyfa, epoxy+roving, plyfa, polyester + spretad roving.

bygga longboard
Finns en mängd olika sett... Beror ju på hur den ska vara, flex etc... Men björk plywood, fanér av olika slag är väl det vanligaste, även så kallad "flygplansplywood"... men som någon sade tidigare, kolla longboard.eu

bygga longboard
Skulle rekommendera lönn och ask, blir väldigt snärtigt och bra och hållbart. Lite dyrare och mer jobb så man bör ha provat ut en form man gillar i billigt material först. Vill man vara riktigt hi-tech kan man lägga in kolfiber i brädan oxå. Kan köpas "hyfsat billigt" från segelklubbar som håller på med racing.

Tillbaka
Topp