Bygga om gamla skidor till twintip

ShakieyF

Ny medlem
Nu är det såhär att jag har snott morsans gammla 80talsskidor,
och funderar på att bygga om tailen där bak.

Skulle någon med erfarenhet lägga upp en grundlig instruktion hur man ska göra?

värmepistol använde jag, funkar perfekt. kan bli lite bubbler på ytan bara:p

Som dom andra har sagt så är värmepistolen det vassaste vapnet. Vad som händer är att ytan kan bli bubblig som Fbergman sa, men det är inte det största problemet. Bindningen hamnar riktigt långt bak så fram med skruvmejseln och ta bort bindningarna, mät ut nya ål och montera dead-center...

Vill du inte offra dina nya fina twins på stadsrails elr om du inte vill använda dom till sommar-skidåkning så är morsans gamla 80-talare galant! Var bara nogrann när du borrar nya hål.

Over and out!

en fråga bara varför köper du inte bara twintip? det är inte så dyrt tycker jag

Murvel sa:
en fråga bara varför köper du inte bara twintip? det är inte så dyrt tycker jag
Vart hittar du twintips för 20 spänn? Ner till second hand och fram med kreativiteten. böj upp och om du känner för de, spraya din egen grafik! Ut och åka på asfalten (=

Jag tror Murvel tillhör adeln...och nu måste jag säga något vettigt i denna tråd annars blir det ofta så att dom ger mig varning.

Men vad händer med stålkanterna tro ?

henning2 sa:
Jag tror Murvel tillhör adeln...och nu måste jag säga något vettigt i denna tråd annars blir det ofta så att dom ger mig varning.

Men vad händer med stålkanterna tro ?
Dom böjs ;) nej men dom blir nog inte mjukare av att man värmer och de blir nog skörare men man belastar inte kanterna där så mkt

EN film jag gjorde för en jäkla massa år sen. Inte uppböjda skidor men illustrerar bra vad man kan göra med trashskidor

Senast redigerad av en moderator:

Snödjup

Tillbaka
Topp