Bygga rail - boxrail vanligt rail what ever!

christian_L

Ny medlem
Okej jag är riktigt rastlös. Måste göra nåt och min skidabstinens är så outhärdlig så jag borde gå på något lugnande. Har läst i en del trådar om hur man enkelt kan bygga en rail men alla har så delade uppfattningar om vad som funkar och inte funkar osv så jag tänkte här om någon eller några vill dela med sig av sina kunskaper. Railet behöver inte alls vara avancerat utan nåt enkelt som man kan bygga ihop med lite stuff man har hemma. Vet inte alls om det funkar men har läst att man kan använda en pressening och hälla en massa såpa på så glider det? Funkar det? Sen behöver det inte vara nåt projekt som tar 300 år att utföra utan nåt lätt man kan bygga med på en timma eller nåt. Vore tacksam för svar. PEACE alla :D:D

lite info om såp-grejen..

Det funkar as bra med såpa och lite lite vatten! fast pressengingen måste vara ren från löv och barr och sånt:p för vi hade railsession under 3 björkar och 2 tallar, men bara den är ren så gåre bra!

vet däremot inte om det funkar och ha presseningen som ett helt inrun.. vi hade bara en ramp av lastpallar och pressening och sen åkte vi på nått sorts plasttak.. sen en kick av snö.. funkar helt ok.

PvC rör glider du bra på! en del sätter ihop 2 st så får man det att ligga still och en del gör på andra sätt som jag inte vet vad :P

Du kan ju också ta en stege o lägga en playwood i mitten så blir det ju som en liten box så bara smörjer du stegen ( har dock aldrig testat själv men det borde gå )

ha de bra o lycka till!!

TheFibretech sa:
Du kan ju också ta en stege o lägga en playwood i mitten så blir det ju som en liten box så bara smörjer du stegen ( har dock aldrig testat själv men det borde gå )
Mm, också kommer sotarn dagen efter, klättrar upp, faller ned och bryter nacken på den nysmorda stegen ;) Kul idé annars.

TheFibretech sa:
PvC rör glider du bra på! en del sätter ihop 2 st så får man det att ligga still och en del gör på andra sätt som jag inte vet vad :P

ha de bra o lycka till!!
stege funkar faktiskt asbra ! har bilder på fotoalbumet ifall du vill se hur de gick ;)

det vanligaste är väll att dra iho 2 pvc rör och sen fixa ett bra innrun men det finns ju andra sätt också men att bygga en pvc box går både fort och lätt.

Kolla mitt Fotoalbum! där har jag 2 bilder på min box, ska bara på plexxi på ovansidan men.. har tyvärr ingen ritning

Tillbaka
Topp