byta från snowboard till skidor?

klart det är lättare med skidor, pröva att ställa dig upp på marken och hoppa jämfota, snurra sedan så mkt du kan med fötterna isär (snowboard style) och med fötter ihop(skidstyle) och känn på skillnaden..

stor skillnad även i landningen eftersom man på skidor kan justera fötterna och betydligt lättare korrigera felbalanser..

skidor är som Inlines...

peace!

Det är ju klart mycket lättare, precis som CustomX sa. Men va fan, ge inte upp brädan, kör båda två, ombyte förnöjer:)

Fridens!

Danger_Mouse sa:
Det är ju klart mycket lättare, precis som CustomX sa. Men va fan, ge inte upp brädan, kör båda två, ombyte förnöjer:)

Fridens!
haha nej värkligen inte välj 1, jag hade snowboard förut sen sakt bytte jag till skidor men under 1 säsong hade jag båda men man fick jämt besltsångest över vad man skulle köra..

Hyr ett par twintips och kör en dag eller två, ska jag göra, vill känna på hur det är att landa fakie på skidor...ser soft ut :)

Det enda du kan göra e ju o tästa o se, kasnke finns en andledning till att du bytte från skidor till snowboard?

Det var nån som sa att skidor är som inlines. (Från Junkyard) "God created inlines to keep the geeks away from skateboard" ;)

men varför välja?
jga har åkt skidor i stortsett hela mitt liv, och sedan byggde på med snowboard vid sju års ålder.
är jätte skönt att kunna byta ibland.
MEn egentligen. ja byt. skidor ä grymt mycket roligare (twintip då såklart)

Tillbaka
Topp