Byta lins på Crowbar?

jms89

Ny medlem
Byta lins på Crowbar?
Hitta ingen tråd om detta, är det svårt att byta lins på crowbar? Rekomenderas de att byta lins lite efter vädret eller är det ngt man gör när den gamla är för repig? Ngn bra sida helst inom Eu iaf som säljer seperata linser?

Byta lins på Crowbar?
Det är jätte lätt att byta lins, rekomenderar att byta efter väder. Finns att köpa på alla affärer som säljer oakley, T.ex Alpint i Sthlm. Dem kan även vis hur man gör.
Lycka till //M

Byta lins på Crowbar?
på alpint har kan dom beställa in vilken oakley lins som helst.

Byta gör du enkelt genom att bara bända ut den gamla linsen och trycka in den nya.

Jag är väldigt nöjd över min beskrivning

Byta lins på Crowbar?
Det beror säkert på var man köper, köpte min clear lins till mina wisdoms på någon affär i sälen och fick då inte med någon beskrivning... inte ens en liten bag till dom.. Nu är det ju ganska så lätt att byta linser själv, se bara till att du inte har naglar eller annat vasst i närheten när du gör det.. Håll gärna linsen med en sådan fin liten påse man får med till goggles nu för tiden.

Ta tag i ramen, upp och nedtill och sen drar du bara isär.. Behövs inte speciellt mkt kraft för att det ska släppa, beroende på vilken sida som släpper så drar du bara i glaset på motsatt sida lite försiktigt så ska du se att det kommer lös..

Som jag har upplevt det på wisdom iallafall är det lättare att montera nederkant först och sedan överkant, kan vara annorlunda på crowbar det vet jag inte.. Men överkant är oftast bra mycket rakare än nederkant som har böjningar för näsan..

Linser finns nog att köpa på dom flesta affärer som säljer oakley´s goggles.. bara gå in och kolla, har dom goggles har dom linser, eller kan ta hem åt dig..

junkyard har 4 olika linser till crowbar, 700:-/st

Byta lins på Crowbar?
Funderade på black iridium! Är där ngn som har en sån och kör med den i Sverige, funkar den alround både i soligt och mulet väder?

Byta lins på Crowbar?
jms89 sa:
Funderade på black iridium! Är där ngn som har en sån och kör med den i Sverige, funkar den alround både i soligt och mulet väder?
Jag har Black ir,.........grymma ia alla förhöllanden..........har en hi yellow på kvällar med belysning.......................PEACE OUT

Byta lins på Crowbar?
det är lätt att byta

ja har fire iridium när det är soligt och Hi-yellow när det är mulet eller mörkt

finns linser att köpa på www.junkyard.se

Byta lins på Crowbar?
Plockar upp tråden igen... Har samma fundering som jms89 hade, hur funkar egentligen black iridium i mulet väder (svenska förhållanden)?

Byta lins på Crowbar?
byta lins efter väder e en självklarthet om du har olika linser. Om d inte total krockar me kläderna men man får taktiskt köpa linser :P

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp