Byta till Twintips

F_Kasperi

Ny medlem
Byta till Twintips
Haloj!

Jag har åkt snowboard grymt länge kan kan hoppa osv. Fast känner att jag inte utvecklas i mina tricks. Är 16år och har nästan bara åkt snowboard.
Som rubriken, tycker ni det är försent att byta till twintip och prova på det?
Tar det långt tid och lära sig hoppa med skidorna, tro?

Många av er kanske kör bådeoch?

Ha´de

Byta till Twintips
Jag är 16 nu, ja bytte till skidor (twintips) förra året. innan har jag bara åkt snowboard i ca 6-7 år, men nu är jag bättre på skidor än ja va på snowboard och tycker det är mycket roligare. så jag tycker lätt du ska byta, man lär sig snabbt om man har känslan för snön.

Byta till Twintips
Okej, fan va gött.
Skaa testa brossans twintips först hade jag tänkt. Sen får jag se.
Känsla för snön har jag, tror jag? Varit upp i Tandådalen ungefär 3-5 veckor/år sen jag föddes:P

Mer svar tack!

Byta till Twintips
Jag bytte till skidor i år, åkt mycket snowboard innan. Det är inga problem alls, är redan på dom större hoppen och sätter min 360. Du kommer nog lära dig ännu bättre då jag knappast har någon större kännsla för snö.

MVH stefan

Byta till Twintips
Häng med folk som är snäppet bättre än du och kör snowboard, det är det klart bästa för att utvecklas... Synd att funderar på att ge upp snowboard, hang in there mate!

Byta till Twintips
Har åkt bräda sen jag var i tioårsåldern, Bytte till Twintips förra säsongen och fyller 21 iår =) Funkar fint för mig!

Byta till Twintips
Samma här..har åkt bräda i 5 år och bytte till twintip förra året. Man lär sej det mesta skirfort plus att man slipper allt bökande med bindningar, hoppandet på slätterna osv.

Byta till Twintips
jag kör twintip men har börjat lite på bräda med. båda är ju asball, så varför byta helt? kör på både och.

Byta till Twintips
Du gör det ända rätta att byta till skidor / twintips.. mycket roligare och ballare än snowboard :P :) HAr med åkt snowboard.. (kör twintips nu) Ifs va jag inte elit på att åka planka.. men endå allt e lättare när man kan röra alla leder.. :P snyggare att åka skidor med!

Helt rätt!

Byta till Twintips
nee jag har kört snowboard förr och det är mycket svårare att lära sig. och jag kan lova att om du kan köra skidor så kommer det att gå fort att lära sig att hoppa att raila. du kommer kanske vara lite osäker i början men det kommer!

Byta till Twintips
Byt till twintips det är mycket roligare och man lär sig fortare.
Jag har åkt snowboard i 6 år ungefär men för något år sen bytte jag till twintips och jag är mycket bättre på skidorna nu. Ha det.

Byta till Twintips
hihi ni som tycker skidor är snyggare har ju inte direkt en objektiv synvinkel på det hela... Vad är grundförutsättningen för att något ska se snyggt ut? Just det, det ska vara cleant och inte en massa grejer som spretar och slänger hit och dit. Brädåkare har en (1) pryl att hålla rätt på, skidåkare har fyra!

Fast det kanske bara är min uppfattning ;)

Byta till Twintips
det är min förtsta säsongen nu och det går bra för mej.. hade aldrig åkt nåt innan och nu kan jag åka br(Y) det var inte svårt att lära sej- prova du med(Y)

Byta till Twintips
men varför kan du inte göra båda.??
jag har åkt skidor sen jga kunde gå och snowboard sen ja va sju..
alltid kul o göra båda.. och så. fast hoppa måste jga säga är grymt mkt roligare på twintips:D

men testa och kän dig för.. jga tror du kommer bli skit nöjd med twintips :D
jag älskar iaf mina.

Senast ändrad:
Byta till Twintips
Verkar som alla håller med varandra:D

Ska upp nu på torsdag till Lindvallen, och då har jag bara twintipsen med mig:)

Tack för alla svar.

Tillbaka
Topp