Byxor + jacka eller overall?

waase

Ny medlem
jag är en brädåkare som har funderat lite på hur nästa säsong kommer bli klädd. har på senare tid iriterat mig så jävla mycket på all snö som kommer innanför jackan i lössnön eller efter ett misslyckat hopp. Nån med erfrarenhet om overaller som kan tipsa och/eller ge med sig? vart finnns de schyssta som man kan kolla på. annars nå tips för att undkomma snön när man har jacka + byxa?!

eeh de finns ju snöskydd på dom flesta...sen på en del modeller finns de som en tygsak som e vattentät som man kan spänna från där byxan slutar en bit upp på magen :) de äe sjukt skönt och funkar bra tycker jag:D

Overall är the shit så att säga. Grymt smidigt och skönt. Sweet och Norrena har bra skit.
Dessvärre kostar dom en jävla massa bara.

Har snöskydd på mina jackor nu, tycker inte att dom fungerar bra alls. docl lät de där tygskyddet jävligt bra! vilka märken gör dessa och modeller?

ja, eller täckbyxor som går upp till bröstet typ, burton han en ronin variant som har hängslen och där byxan fortsätter upp, kanske låter skumt, men det är riktigt skönt. Kan inte tänka mig att det ser bra ut med ett norröna-ställ på en brädåkare.

waase sa:
Eric_W sa:
Overall är the shit så att säga. Grymt smidigt och skönt. Sweet och Norrena har bra skit.
Butiker då så att man kan testa storlekar och allt?
Hmm, jadu, jag köpte min nere i alperna och där finns dom i var och varannan sportaffär. Misstänker att det inte riktigt samma sak i svenska storstäder. Gå till din lokala skidbutik och ta ett snack med dom helt enkelt.

Ang. komforten så är det en helt annan grej än med delat ställ.
Tänk dig att du är 5år igen och leker i snön med overall. Otroligt rörligt och smidigt. Se till att köpa en i rätt stor storlek bara. Blir den för tajt tappar du helt plötsligt massor av rörelseförmåga. Sen kan de vara värt att spara sina gamla byxor också till vårskidåkningen, för de kan bli rätt varmt med overall i slutet av april när solen steker på och sorbén flödar i backarna. :)

Eric_W sa:
waase sa:
Eric_W sa:
Butiker då så att man kan testa storlekar och allt?
Hmm, jadu, jag köpte min nere i alperna och där finns dom i var och varannan sportaffär. Misstänker att det inte riktigt samma sak i svenska storstäder. Gå till din lokala skidbutik och ta ett snack med dom helt enkelt.

Ang. komforten så är det en helt annan grej än med delat ställ.
Tänk dig att du är 5år igen och leker i snön med overall. Otroligt rörligt och smidigt. Se till att köpa en i rätt stor storlek bara. Blir den för tajt tappar du helt plötsligt massor av rörelseförmåga. Sen kan de vara värt att spara sina gamla byxor också till vårskidåkningen, för de kan bli rätt varmt med overall i slutet av april när solen steker på och sorbén flödar i backarna. :)
tack Tack tack eric!

inget fel på overall, det finns många jävligt snygga. men många märken har även jacka och byxor som går att sätta ihop och på så vis blir snötät som en overall.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp