"Camoflagebrallor"?

PirrePirre

Ny medlem
"Camoflagebrallor"?
Cha!
E de någon som vet var man kan få tag i några schyssta camoflage färgade snowboardbrallor? Var nere i Val T. för en vecka sedan å såg några pågar som körde med de, riktigt grymt måste jag säga.

"Camoflagebrallor"?
mmm...såg ett par Burton på top tolv i Malmö. dom va sådär sand-camo, typ öken camoflage. såg inga andra..tror ja..kolla på burton..eller sök på google på snowboard camo pants eller nått

"Camoflagebrallor"?
Cammo e hippt, dock så är burtons cammo fula, skummt mönster, inga mjuka linjer, är massa små fyrkanter, gillar det inte alls. Tacka vet jag ett stabilt ställ i amerikanskt citycammomönster.

"Camoflagebrallor"?
Det vo re ju här ligt med camo flage färgade byx or. Men jag vet inte var man kan få tag på någ ra såd ana byx or. Jag tycker myc ket om att dela upp or den i små bitar pre cis som näs tan alla and ra här på free ride kan ske ska man strun ta i punkt ock så så blir det än nu lätt are att läsa ell er blir det inte det vad tyc ker ni.

"Camoflagebrallor"?
Ett par camobrallor finns på iceman.se
ska köpa sånna snart...dom är mest gjorda för typ skoter ock cross med de går att använda till skidor/snowboard, hörde med dom om det. Dom går att göra till shorts också, de kostar 1899 där. Vilket är ganska dyrt. Men jag är teamrider så jag får dem för 1300 typ.

svejs

"Camoflagebrallor"?
Jag fixade ett par brallor på ÖB! Några slags överdragsbrallor som är helt vattentäta med limmade sömmar och dragkedja längst ned på utsidan av varje ben. Materialet känns ungefär som Goretex och med tanke på priset så kan de mycket väl vare de, 500 spänn på ÖB (naturligtvis oanvända)! Skogscamoflerade, alltså gröna, bruna och svart, e dom.

"Camoflagebrallor"?
Tjena.
Jag kan varmt rekomendera försvarets M90 brallor.. Knallat runt i dom i en månad nu.. Riktigt mysiga.. Eller inte.. Men det är en valmöjlighet.. Peace!

//brandt

"Camoflagebrallor"?
Är de någon som gjort lumpen och vet vad de är för byxor jag hittat? Dom är inte fodrade och fickorna e liksom bara hål så att man kommer åt sina fickor på byxorna man har under.

"Camoflagebrallor"?
Pirre > Låter lite som M90 (vilken används i armén). Å andra sidan så undrar jag om ÖB verkligen har oanvända M90:s. Jag har själv köpt ett par "fejkarmébyxor" för 200 spänn på ÖB. De har sämre kvalitet och verkar inte stå emot vatten bra. M90 håller ute fukten hyfsat, men de förlorar den egenskapen efter en tids användning och efter tvätt. Hur militärkammobyxor funkar att åka i: -Tja, de lär ju funka 1000 gånger bättre än tajta jeans i alla fall.

ps. Om dina byxor är förstärkta på benens insida, längst ned, och om de har någon form av anordning längst fram vid benöppningen som man kan används till att fästa skosnörena i, så är det nog M90, alternativt pansarversionen. ds.

"Camoflagebrallor"?
Pirre > Förresten...om de har hål i stället för fickor så är det definitivt inte M90. Arméns regnställ har hål, men nåt regnställ lär det ju inte vara du har fått tag på...

"Camoflagebrallor"?
Mmm hehe men om man också bortser från att M90 heller inte är
helt vattentäta, inte har tejpade sömmar, inga dragkedjor längst ner på benen och inte känns som GoreTex så skulle det kunna vara ett par sådana :)

Kanske off topic men om vi ändå är inne på militära kläder så har Flottan en byxa som ingår i sjöstridsdräkten, SSD93, som är rätt sjysst. Inte camo förståss utan marinblå men den är fodrad och vattentålig, har sjysst häng och en del fickor på benen. Man ser lite ut som special forces eller antiterrorgruppen när man har hela dräkten på sig. Tror inte dom går att köpa på ÖB, kan bara införskaffas genom stöld från Försvarsmakten.

"Camoflagebrallor"?
Jag tror att Special Blend har ett par för året. Vart du kan finna denna skapelse vet jag tyvärr inte. Sorry...

"Camoflagebrallor"?
Thullan > Helt vattentäta menade jag ju att de heller inte var. Vad "tejpade" sömmar är för något vet jag inte. Att de har dragkedjor längst ner på benen håller jag fast vid; det har de. Gore Tex är inget specifikt material. Det är ett produktnamn för en serie olika material som har det gemensamt att de är mer eller mindre vattentäta. det finns Gore Tex-material som känns ungefär som M90-brallornas material.

M v h/ Alvis

"Camoflagebrallor"?
Ja dom kanske har dragkedjor där nere, jag är inte så säker. Jag låg i Flottan och hade bara grönkläder under några övningar i rekryten.

"Camoflagebrallor"?
Någon som kommer ihåg sidan som har en stor infobas om alla prylar i svenska militären? Fan.. Jag har glömt bort den...

Tillbaka
Topp