Canada Goose

• Trådstartare Trådstartare GustafoSkimaster88
  • Start datum Start datum
G

GustafoSkimaster88

Guest
Canada Goose
Tja!
Jag har en kort Canada Goose. Den har inget snölås fast den sitter åt med muff längst ner. Funkar den att åka i om det blir jättekallt?

Canada Goose
det är en väldigt dålig ide att åka i gåsjacka...

dels är det bättre att bara ha en till tröja (du behöver mycket mindre värmeplagg än du tror), eftersom man ju rör på sig. Men framförallt ser det jävligt fånigt ut.

Canada Goose
Canada goose är ÄCKLIGA!
Det är bara s.k "Homos brattus slickus"-pojkar som anänder, fy fan!

Canada Goose
Okeey.. Tat lugnt! :D
Asså jag e ingen brat.. Jag gillar bara den jackan! Sen att det ser töntigt ut i backen håller jag med om!! :D

Canada Goose
Det ser alltid töntigt ut om man har en gås på sig. En liten rolig detalj är att i Canada där jackorna görs är det ingen som bär dem. De exporteras endast till dumma svenskar, ingen där skulle betala 5 papp för en sådan skitjacka.

Canada Goose
hahahaha... Om ni fortsätter såhär me kollektiv mobbning så överväger man, ju.... :D

Canada Goose
äääh tagga ner nu själva jackan är bra och varm
men att åka med den på berget är väl att gå för långt

Canada Goose
Kom igen!
gåsjackorna kom till sverige för 6 år sen, minst. Då var de iaf OVANLIGT stora och dyra jackor, vilket jag medger kan ursäkta ett köp.

Men det är helt otroligt att folk fortfarande köper dem. Det måste vara som med märkes-sweaters & dito wristbands med stort logotryck;
för de som inte har orken eller känslan att köpa nåt som är snyggt på riktigt är det ett enkelt sätt att lura sig själv till att tro att man har designer-kläder.

Det återstår bara att gratulera SeaLife och alla andra som i så många år, med stor framgång lyckats lura wannabe-brats(och/eller deras föräldrar) ;) Grattis!

Canada Goose
Du har en poäng där.. Man orkar inte springa runt hela stan för en vinterjacka. Gåsarna är lixom standard. Funkar jättebra men sticker inte ut

Canada Goose
går det att röra sig i en sån där sak?? om man tar i lite när man åker så blir man varm och behöver inte ha sån där stor bylsig sak

Canada Goose
Hmm... I Kanada så kostar goosen bara 3000, i alla fall i Banff för en lång goose.
Men som sagt, det är ganska kul att kanadensarna själva säger att det bara är "nördarna som går på tundran och i alaska" som har jackorna.

Canada Goose
OM man bortser från problemet med att "bara" brats/wannabe-brats/idioter/samt.div.dyl. använder jackorna så återstår ändå ett problem funktionen, dom är ju så jävla klumpiga, mycket bättre att ha en fleece under 8848 jackan än vad att köra med goosen i backen.

Canada Goose
Hela gås-historien är rätt komisk, alla har något att säga om saken. I vissa kretsar är man mobbad för man inte äger en gås, i andra för att man har en sådan (exempelvis här).

Visst, det kanske inte är den optimala skidjackan men bara för att grabben har ett stycke gås behöver inte personangreppen regna in från höger och vänster.

Tillbaka
Topp