CANADA ! nån som ska dit ?

LawndartGustav

Aktiv medlem
Tjo, vill dra till Canada o åka lite lagg, nån som har lust o haka ? =) vill dit helt enkelt, men har inge folk att dela boende just nu =(
/Gustav

Tja! Hade tänkt dra mig över i januari och ca 10v framåt. har ej vart där förut men hade tänkt starta i whistler och ev dra sig vidare, men nån att dela boende med te å börja med vore en bra böjan. Vet du nåt bra ställe att bo på utan å ruinera sig? / stefan

canada ljuder som en fin plan, og jeg er klar på at dele boende.
the shoestringlodge koster ca 31d pr overnatning...
hör av deg
mvh. kristjan

Tjenare! Jag drar den 2:a dec och kommer förmodligen att tillbringa hela säsongen i Whistler. Har man väl hostat upp till liftwaffe där borta tror jag att jag blir kvar... Däremot delar jag gärna boende och disk. Hör av dig så får vi se om något dyker upp!

Tja

Jag kommer med stor sannolikhet att åka till Kanada i början av januari. Känner en kille som var där förra vintern i Kicking horse, känns som om det är ett bra alternativ, bra fallhöjd och mycket snö. Man bor i ett samhälle som heter Golden vilket är kanske 15 min bilkörning från backarna. Det är möjligt att han jag känner kommer att åka dit också men förmodligen senare. Det billigaste sättet att ta sig dit är att flyga till vancouver (känner en kille som bor där som kan hjälpa till med lokala saker). Tydligen finns det hyfsade motell som man kan bo billigt i. Säsongskortet är på ca 5000 men hälften om man bara kör på vardagar. Något som är praktiskt är att ha en bil (som rullar och klarar av lite vinterhalka med lut) Skulle gärna dela en bil. Inte så mycket röj, men det finns en skibumkrets som hänger där. Åker själv både snowboard och skidor, mest det senare. Hör av dig om du är intresserad.

/Fredde

Tjena Fredde!

Jag funderar på att dra till Kanada och leka och har just fått tips om Kicking Horse i dag. Jag kan åka i från sverige 18jan men måste tyvärr vara här igen 19feb så det är en månads lek. Jag är skidåkare och åker gärna puder och hikartoppar.
Ha det
Håkan

Tillbaka
Topp