Var i Banff i drygt 3 månader i år, hade det finfint! De har parker i både Lake Louise, Sunshine Village och Norquay, som är de tre orter folk åker till mest från Banff. Tyckte kvalitéten på parkerna varierade lite under tiden jag var där, men för det mesta var det riktigt schysst. När snön kommer finns det underbara lättillgängliga puderrepor, man lär sig snabbt vart man ska åka om man bara frågar sig för. Vad jag fick höra (och märkte) kommer det oftast stora dumps i början av säsongen (runt skiftet nov-dec), sen är det rätt torrt i jan-feb. Sen kommer snön igen i mars-maj. Orterna runt Banff har bland de längsta säsongerna i Nordamerika.
En ytterligare fördel är att det inte är så långt att ta sig till andra orter om man hör att snö är på väg dit, eller man bara har lust att testa nåt annat.