Canada

Canada
Heisann!
jeg skal også til Canada for sesongen 2001/2.
Men jeg har planer om å dra til Fernie, Red Mountain eller WhiteWater. Drar forløpig alene.....

Whistler er det som gjelder for deg?

Bjørn

Canada
Hej! Har funderat på samma sak som du. Va i Whistler förra sommaren (juni) och åkte lite på glaciären...kul minst sagt. Whistler är dyrt lite onödigt dyrt dock störst och bäst...Har pratat/mailat med en tjej som jobbar och bor där, tyvärr kunde hon inte hjälpa mig med boende o dyl. men har tipsat om alternativ som är billigare. Fernie, Banff och sen ngt Backcountry plejs som verkade grymt...min plan är att jag flyger från Sthlm ngn gång i början av jan och sen stannar jag i 3 månader (turistvisumtiden) någonstans. Planen är att köpa en bil i Calgary kanske och sen bila runt, eller hyra lägenhet ngnstans och därifrån kolla runt lite, är flexibel...Förra säsongen var jag i Valdisere, kul dåligt med snö dock...det var iof. dåligt m snö i Whistler oxå...men men det var min första säsong (dock ej sista) så jag var nöjd. Varför Kanada beror nog på att det var så otroligt vackert där. Va i Vancouver, Victoria (Vancouver island) och Seattle under samma resa...Trevliga människor, billigt att leva...inte som dryga fransmän kan vara...helt enkelt underbart...Vad långt det blev...jag finns på freeride.nu om det är något...puss puss Sanna

Tillbaka
Topp