Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Jag och min pojkvän kollar på att spendera en säsong i dolomiterna. Letar för alla slags tips, var man ska bo, om de är enklare att hitta boende och jobb innan man åker ner? eller om man kan göra det där?
Kollar också på att göra i och för sig inte en säsong men i alla fall en månad eller mer i underbara Dolomiterna. Har varit där två år i rad och gillar området skarpt. Vi har siktet inställt på Val Gardena och helst Selva / Wölkerstein. Både trivsel och backar tyckte vi var bättre där än i Canazei. Vårt mål är att åka så mycket som möjligt så jobb har jag inte kollat på alls. Antar att det kan vara enklast att leta jobb på plats, men boende kan ju vara skönt att ha ordnat innan man reser. För byarna i Val Gardena finns det gott om boendealternativ på https://www.valgardena.it/en/
hej!
Tsck så mycket för ditt svar.
skulle gärna vilja åka mer och jobba lite mindre! Men du tror de är möjligt att hitta jobb där?
Hade du en bil när du var där eller klarar man sig utan bil?
Våra besök så här långt har bara varit charterveckor så vi har inte haft bil. Men mitt intryck är att man klarar sig bra utan bil även om man är där en längre tid. Skidsystemet hänger ju ihop och allt man behöver finns i varje by. Vill man ta sig till de mer perifera delarna av systemet så finns det skidbussar. Å andra sidan så är det ju förstås inte fel att ha bil så vi tittar även på att köra ner. Om man räknar in en övernattning längs vägen så går det på ett ut jämfört med flyg och transfer.
Det vanligaste rådet brukar vara att söka på plats. Verkar rimligt tycker jag. Anställer själv personal säsongsvis och alla typer av enklare jobb där tar man helst någon som redan är på plats eller som alternativt någon i personalen kan gå i god för. Mer kvalificerade jobb är en annan historia.