Candian Goose???????

Rolv

Ny medlem
Candian Goose???????
Nån som har nån komentar om dessa jackor? Har en kompis som har köpt en, vi börjar fundera om det är nån kopia eller andra sortering han har köpt. Trådar överallt samt att sömmen har spruckit 2 gånger. Tycker det borde vara bättre kvalitet på jackor i den prisklassen.

Candian Goose???????
Vad har Canadian Goose att göra med skidåkning? Nått för svenskar (för det är bara svenskar som har dessa jackor) att styla med i bummarebyn.
Kan tänka mig att det är skitkvalitet.

Candian Goose???????
CAnadian Goose är noog Liiiiiite varmt att åka i. Beror på vart han köpt den, om det var en seriös affär så lämna tillbaka den, det är kvalitet på dem, det vet jag själv. Der är ju igentligen specialtillverkade jackor för artiska expeditioner,,,,,sorgligt nog har de blivit en ikon för att folk måste hävda sig och köpa sig nån form AV "status"..

Var ni än har köpt den så; lämna tillbaka eller byt, bumms!
/ha en bra dag

Candian Goose???????
Jag fattar inte varför man köper en sån jacka? Det måste ju vara som Southlind säger - "köpa sig nån form AV status"
De är ju pissigt dyra och alldeles för varma har man hört. Varför gå omkring med en sådan jacka i Stockholm i -3 grader när den är lämpad för -30 till -50 grader.

Candian Goose???????
Skit i det du och svara på frågan istället. Förstår inte varför det ska gnällas, jag förstår inte folk som köper skinn-väst, mn vill de ha det så visst gärna för mig.

Candian Goose???????
Jag ska svara på frågan. Åk tillbaka dit han köpt jackan och fråga om det dska vara så. Lämna tillbaka den och be om en ny.

Candian Goose???????
OK här kommer ett seriöst inlägg angående ämnet!! O jag vill inte gå in i någon äcklig diskussion om va jackorna står för!!

Allt jag undrar är ska man ta med jackan ned till alperna? Alltså rent praktiskt o kanske lite utseende mässigt oxå!

Praktiskt!?: Är den för varm där nere? Jag tänkte självklart inte åka i den!! Idag var det -10 o jag frös arslet a mig fast jackan täcker i o f inte hela kroppen!! Det e det som e grejen med dem! Dem e ju de sjönaste jackorna som finns! Frös inte ett skit om överkroppen! Men tillbaks till frågan!! (Långt inlägg det blev, beror på att jag e grymt uttråkad o väntar bara på att dra här ifrån till alperna)! Jackan i sig är också som en liten backpacker station eller ryggsäck med alla fickor o så!! Riktigt praktiskt men sen tar den ganska stor platts!! Därför måste man ha den på sig o då ha skidjackan ned packad o den tar ju oxå lite platts!! Pluss att min skidjacka e inte tillräckligt snygg för att ha på sig utanför backen!! (Där går det så fort så ingen hinner se den!!) By the way så jag letar faktiskt efter något ställe som säljer billiga north face jackor!! Så om någon vet nåt.... Va kostar en sån i alperna??

Nu kom vi lite in på utseendet med goose jackan! Jag bryr mig inte så mycket men när man ska säsonga så vill man ju inte se ut som man kom direkt från stureplan!! Hur mycket det än stämmer!!! Är dem vanliga där nere?? Eller blir man stämplad direkt?? Jag älskar i alla fall min jacka o det blir svårt att lämna den hemma om jag inte går o köper en snygg skidjacka!! Funkar dem där softshell jackorna?? E dem varma??

My finall words om goose jackor är att dem igentligen inte e så snygga utan bara oerhört varma, praktiska o accepterade!!

Som forest gump skulle säga: Thats all I have to say about that!

PS. Jag vet att mitt inlägg låter som det är skrivet av en osäker 14 åring så ni behöver inte upplysa om det! Som sagt jag är uttråkad, klockan är halva 1 o jag tittar på sex and the city!! (Helt ok program ändå, Carrie kunde ha snyggare ansikte men man kan ju alltid .. oj ett par bröst.... kolla på Charlotee hon e fin!) I alla fall det här va jätte kul hoppas ni orkar läsa allt o kanske t o m ge lite tipps!! Ses i backen!!¨

Swisha på!!

Candian Goose???????
du köper canade goose utan att reflektera vad den står för som symbol, och så till på köpet tycker du carlotte är snyggare än carrie, jag menar hallåååå, wake up...
(och som grädden på moset byter du likt en reptil personlighet bara för att du åker ner till alperna en säsong) (och dessutom är jag tveksam att de jackor som säljs i butik används av arktiskt expeditioner, det är ju sweatshopbarn som syr dem, dvs: dålig kvalitet) (det gick en dokumentär nyligen där de tog upp tex Fox deras prylar såldes i sverige två år innan någon hade import tillstånd på märkets grejer (på tal om kopior).)

Candian Goose???????
för det första så heter det CANADA GOSSE!!!! sen så håller dom bra som fan man e en n00b om man åker med en goose!!! dvart har du köpt jackan non stans?????

Candian Goose???????
1. Vad har ämnet me freeride.nu att göra?
2. Canada Goose är klumpuga fula, o man ser ut som en tönt i dem i backen.
3. Canada Goose e töntigt för att varenda jävle har dt.
4. Svar på frågan: Ja den är falsk, om inte så e den iaf sönder =P

Candian Goose???????
ha ha.. fan vilken skön tråd!!!

Låt pojkstackrn åka i en gåsjacka..!!! ;-)

Tänk när dom släpper dom jackorna med gore-tex membran.. hmmm.. köpvarning.

Ha ha..

Go natt!

Tillbaka
Topp