Canon XM1 vs Sony VX1000

niklaasj

Ny medlem
Canon XM1 vs Sony VX1000
Jag funderara på att köpa en Canon XM1 eller en Sony VX1000, jag undrar bland ni som har haft nån av dessa som kan ge lite tips på vad som är bra med dom.

jag undrar också om det finns nån LCD skärm med färg så man kan kolla på klippena efter man filmat på SONYs VX1000

Jag har tänkt att filma skid/snowboard filmer med den.

Tack på förhand// NIKLAS J.

Canon XM1 vs Sony VX1000
jacobgus sa:
ofta man inte kan kolla på klippen på lcdn efter man filmat på VX1000 ?
Med tanke på att vx1000 inte har någon lcd-skärm överhuvudtaget, så är det ganska ofta, ja.

Beror helt på vad du prioriterar, båda är bra kameror, personligen hade jag tveklöst valt vx1000 om den är i bra skick.

Canon XM1 vs Sony VX1000
AndreasOlofsson sa:
jacobgus sa:
Med tanke på att vx1000 inte har någon lcd-skärm överhuvudtaget, så är det ganska ofta, ja.

Beror helt på vad du prioriterar, båda är bra kameror, personligen hade jag tveklöst valt vx1000 om den är i bra skick.
varför skulle du ta vx1000? det lär ju vara skönare med en lcd skärm att kolla på efter man filmat? och dom ligger ju inte i så mycket skilnad på prisklass.

Canon XM1 vs Sony VX1000
niklas_j sa:
AndreasOlofsson sa:
jacobgus sa:

varför skulle du ta vx1000? det lär ju vara skönare med en lcd skärm att kolla på efter man filmat? och dom ligger ju inte i så mycket skilnad på prisklass.
Jag säger detsamma, vad är det för skillnad på kamerorna kvalitétsmässigt egentligen?

Canon XM1 vs Sony VX1000
AndreasOlofsson sa:
jacobgus sa:

varför skulle du vilja ha vx100 istället om den inte har någon lcd ?! skumt..

Canon XM1 vs Sony VX1000
VX1000 - Bra kvallete och sjukt bra ljud om man gemför med xm1an . mera inställningar än xm1an. ingen lcd
XM1 - Helt okej kvallete men har det mest HATADE ljudet men det går att fixa med en extrn mic. Rätt tråkiga färger hur du en ställer in den. den hära kamran har en lcd som är rätt bra.

Båda kamrorna är gammla och går sönder så fort du tappar den i marken och det är svårare att lämna in på lagning.

Vx1000 vinner och du lär dig filma utan lcd rätt fort när du har ett grymt fisheye!

Canon XM1 vs Sony VX1000
skulle satsa på en xm2a om du hittar någon sån. Ligger på 9k beggat. Annars skulle jag satsa på en liten HD handycam. Har haft en xm2a i ett år och visst den är bra. Men upplösningen på materialet blir knappt lika bra som dem billigaste konsumentkamerorna idag..

Tillbaka
Topp