cartel burton el habano problem (FILM)

giroufen

Ny medlem
Tja boys, mitt första inlägg.
Har ett litet problem med mina nya bindningar.
När jag spänner i skon är spännet från backcapen jätte löst.
Är gaska dålig på att förklara så jag gjorde en liten film.

Den är lite mörk men jag hoppas man ser vad som görs.

Ska det vara såhär eller har jag gjort något fel?

Hade själv problem med den där flärpen . . gillade den inte riktigt så tog bort flärpen.
testa annars att vride flärpen lite snett så att den står / istället för | . .

har inga cartel, men det har då aldrig varit så på några av mina bindningar, ser ju fel ut.

men om ingen här på freeride kommer på vad du gjort fel så kan du ju alltid gå tillbaka med dom...=)

yea i wish :P köpte dem på nån outlet i livigno. Var där över helgen bara. Men har meckat lite nu. Lite tejp löste problemet tills vidare

aa precis, försök få fast den bara så den inte hoppar omkring... Det gör ju egentligen inte så mycket att den inte sitter, men som sagt...lite störigt kanske

men flytta upp själva flärpen så att det blir lite tryck eller vad man ska säga när du spänner den så att bakkappan spänns fast i resten av bindningen, du får ställa in spännet då skon sitter i bindningen, det är bara att skruva på hela spännet å sen dra det uppåt eller nedåt så att det går att spänna.
Har själv ett par likadana och de funkar utmärkt:)

"flärpen" är till för att ställa in forward lean.. vill du inte ha lean'at så sätter du den så den sitter i höjd med resten av cap'en (så att hela cap'en nuddar mot nedre delen av bindningen), vill du ha lean så sätter du flärpen så den sätter längre ner än cap'en och på så sätt gör att cap'en inte går att fälla hela vägen bak. när du e klar me din inställning snurrar du på den flärpiga delen tills den e hyfsat spänd och sen snäpper du fast den.. spänner du den för hårt kommer du inte kunna snäppa o för löst så snäpper den loss sig själv...

enjoy

Själva flärpen skruvade jag bort eftersom jag råka glömma spänna upp den i en sittlift vilket ledde till att hela bakkappan bröts sönder. Burton har tagit bort den från sina modeller i år oxå. framotlutningen på bakkappan ställer man in med klossen som sitter bakom. tror tom man får med en skruv när man köper bindningarna som man kan använda till klossen i stället för den där spänn saken. Men jag tror flärpen kan ska stabilisera bakkappan lite men jag märkte ingen skillnad utan den. förutom att man slipper spänna upp den varje gång man åker sitt lift.

Tillbaka
Topp