Cartel EST eller Mission EST

Henke91

Medlem
Nu är det änligen dags att köpa en ny bräda! Har spanat in Burton Sherlock och kan inte annat säga en att den verkar va grymt skön! Men till brädan måste jag ha en skön bindning men jag är inte allt för haj på bindningar.
Har spanat på Burton Cartel EST och Burtons Mission EST. Båda verkar vara bra och har därför svårt att bestämma mig för vilken jag ska välja. Är det någon som har testat någon av dessa eller kanske båda som kan tipsa om vilken som är skönast/bäst?

/ Henrik

Har du testat den? Cartel är lite hårdare än Mission, kan det vara neagtivt när brädan är rätt mjuk?

alltid cartel före mission.
och av de olika cartellen: Cartel EST för lite mer flexibility och Restricted Cartel EST med fetare heelstrap om du vill sitta fast lite hardare.

Jag ska köpa ett par burton cartel est förra årets modell. Jag har fått ett förmånligt pris och dem är helt nya. Är det några stora skillnader på 2009 års modell och årets? Jag sparar ca en tusenlapp på att köpa dem här istället för årets modell. Visst är det värt det?

piscis sa:
Jag ska köpa ett par burton cartel est förra årets modell. Jag har fått ett förmånligt pris och dem är helt nya. Är det några stora skillnader på 2009 års modell och årets? Jag sparar ca en tusenlapp på att köpa dem här istället för årets modell. Visst är det värt det?
Alltsa du vill köpa 2009 (förra arets modell är 2010 eftersom arets modell kallas 2011).

Det är ingen direkt större skillnad fran 2009 (som hade en, lat oss kalla det signaturfärg, modellfärg som var pink) och 2010 (som hade bl.a. en färg som var purple) - bada har toestrap som eventuellt halkar upp relativt lätt (jämf med modell 2011) beroende pa skomodell och bada har metalldekorationen pa heelcuppen som gärna böjs upp (och du da bäst sliter av helt innan den pajjar kläderna eller fingrarna). 2011 som jämf slipper man metallen och har en ny toestrap som sitter bra pa dojjan.

Det är det värt om du har fatt ett pris med mer än 50% rabatt... tänk pa att 2011orna är redan ute för typ 20-30-50%. Det är det ocksa värt om du inte är fashionkänslig - tänk pa att cartel är en extremt välspridd bindning sa varenda en ser att en pink eller purple e gammal... hehe, alltsa, inte för att sant e viktigt, alltsa, hehe...

Har inte årets modell även en mindre brutal forward lean som standard? Jag tycker iaf att äldre Cartel är riktigt äcklig pga just dess forward lean.

deltab0arder sa:
piscis sa:
Alltsa du vill köpa 2009 (förra arets modell är 2010 eftersom arets modell kallas 2011).

Det är ingen direkt större skillnad fran 2009 (som hade en, lat oss kalla det signaturfärg, modellfärg som var pink) och 2010 (som hade bl.a. en färg som var purple) - bada har toestrap som eventuellt halkar upp relativt lätt (jämf med modell 2011) beroende pa skomodell och bada har metalldekorationen pa heelcuppen som gärna böjs upp (och du da bäst sliter av helt innan den pajjar kläderna eller fingrarna). 2011 som jämf slipper man metallen och har en ny toestrap som sitter bra pa dojjan.

Det är det värt om du har fatt ett pris med mer än 50% rabatt... tänk pa att 2011orna är redan ute för typ 20-30-50%. Det är det ocksa värt om du inte är fashionkänslig - tänk pa att cartel är en extremt välspridd bindning sa varenda en ser att en pink eller purple e gammal... hehe, alltsa, inte för att sant e viktigt, alltsa, hehe...
Ok, my bad. Fick för mig att årets modell var 2010/2011, fråga mig inte varför.

Jag får köpa dem för 1200 kr i jämförelse med 2200 kr för årets modell. Möjligt att jag kan pruta lite grann med. Dem är svarta och jag är verkligen inte fashionkänslig. funktion före utseende any day ;)

deltab0arder sa:
alltid cartel före mission.
och av de olika cartellen: Cartel EST för lite mer flexibility och Restricted Cartel EST med fetare heelstrap om du vill sitta fast lite hardare.
Okej så Cartel EST är ett mycket bättre val än Mission? Skulle du rekommendera en Cartel till en Sherlock bräda då?

Jag har aldrig kört sherlock, men Cartel e en stabil bindning, förutom om du vill ha nagot extremt mjukt och jibbigt för cartel e ju som sagt rätt stabil...

Senast ändrad:
magnusericsson sa:
piscis sa:
banne sa:
Ja det är en seriös sida :)
Verkligen grymma priser. synd bara att dem inte har medium. För large är väl för stort för mig? Jag har stl 42-43.
Äsch. Jag har large på mina Technine Team Pro och det funkar alldeles ypperligt med mina 27.5:or!
Jag har 9,5 på mina DC boots och det är med nöd och näppe så jag får mina T9 MFM pro model bindningar fullt spända med dem. dock tror jag DC boots överlag är lite mindre.

det beror pa storleken pa skornas utsida, mina forum kicker (som är sma pa utsidan) i storlek us10.5 gar ner i bade large (men är lite väl stort - suboptimalt) och passar perfekt i medium..andra skor typ northwave är för stora och gar inte ner... om du tjackar online kan du ju alltid skicka tillbaks om det inte passar...

kan ju alltid kolla efter andra UK sidor de har ju bra priser plus pundet gör det billigare...

Tillbaka
Topp