Carva switch - Hur gör man?

joelha

Ny medlem
Det är ju sjukt snyggt att carva switch om man verkligen kan det men jag vet inte hur man ska göra. Är det mycket böjda knän som gäller och att luta sig "uppåt" backen eller ska man luta sig neråt backen med helt raka ben? Kort sagt så vill jag ha tips på hur man lär sig carva switch.

jadu det är sjukt svårt att förklara men det gäller att luta sej mer än vad man tror in mot backen sen lägga ut skidorna åt andra hållet ganska tät ihop. Det lättaste är nog att du kollar på nån som kan o gör likadant.

du ska ha vikten på mitten av skidorna..sedan ska du tänka att du carvar som vanligt men att du åker baklänges:P

Stå mitt på skidorna böjda knän, så kan du skjuta bak ena skidan lite så blir det lättare att se det som är bakom dig, Sen gäller det att luta sig mkt i svängarana å använda höften en del.
Jag går vinter akrobatik å vi har fått nöta detta ganska hårt

Luta dig lite frammåt, in mot backen, skjut ut dalskidan så de är längre bak än den övre.
Tänk på att göra stora svängar :-)

I början, då du säkert är osäker, kör bara i folktomma backar så du inte kör på någon. Man vet aldrig om de sitter nån bakom ett krön..

som att carva framlänges fast tvärtom och spegelvänt. men som med allt annat! TRÄNA TRÄNA TRÄNA

(annars finns ju skidskola, om du är man nog att ta hjälp av andra!)

hmm, tveksam om skiskolan lär ut switch ;) och nån kompis som kan carva switch har jag inte.
Men men, träna ska jag göra, tackar ödmjukast för er hjälp!

Tillbaka
Topp