JockeSki
Medlem
Carving eller Twintips?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lägger in på sista sidan*Drakbabis sa:Någon mer som har någon åsikt om längd så att jag helt kan väga över... En åsikt är bra, men vore snällt om någon mer kunde säga något. Jag är för närvarande 158 cm, ska jag välja 146 eller 153 cm långa skidor?
*Tummenupp* Då vet jag vart jag skall leta. Tack! :Djet sa:Såg One luv på både stadium fredsgatan och intersport i nordstan när jag var ute och klämde lite idag. Bara så du vet.
Aah, så det är det som är skillnaden?Fagerdal sa:Med tanke på att du väger 45 så räcker en 10.0 gott ovh väl.
Vad kul att folk fortfarande inte läser igen hela trådenMarcusLundberg sa:Twintips det kommer mer och mer!
Va? Jag förstår inte riktigt... (Konstigt ;P) 120 kg borde väl räcka längre än två vintrar? Eller måste jag byta sedan? Om vi säger att jag skulle väga 55 kg då?Hasse sa:Hej Drakbabis.
Skillnaden är din skalan och din skalan ställer man in efter vikt. 10 .0 räcker ungefär till en person som väger ca: 120 kg och åker vanlig åkning. Så som du skall göra. Fast sen så skall man helst inte använda övre och undre delaen av din skalan. Men för dig så räcker den gott och väl i vinter och nästa vinter skulle jag tro.
//Hasse
Tack! Det ska nog gå bra hoppas jag. :DLins sa:LYCKA TILL!
Det var en väldigt givande och lååååång diskussion att läsa, men det verkar ju som den lett fram till något bra. Jag tror att slutet är gott.
![]()