MMM, pratade precis med marknadsföringskillen på Mica/Island/ Powder cowboy, de skall som el_molino redan nämnt inte köra PC i år. Men Island kör dagsturer för 390 bucks per dag. Sen finns det Fernie Wilderness Adventures också, jag har kört båda. Helt ok, Miljön är lite maffigare runt Island. Sen skall man också komma ihåg att de sällan tar vanliga gäster till de vassaste åken som du ser i skidfilmerna etc. Catskiing och helskiing är ganska snällt för det mesta för the general public. Catskiing är inte för alla, Men gillar man orört puder och skogskörning är det ett bra alternativ om det är uppkört i liftsystemen, det inte snöat på ett tag, du inte orkar hika eller har snöskoter. Guiderna hittar oftast orörd terräng flera dagar/veckor efter ett snöfall.
För övrigt är det inte så många fler Catskioperatörer på Revelstoke, Golden, Fernie trippen henrikthk. Chatter Creek kör som jag redan nämnt endast flerdagarsturer. Revelstokes catskiing var bra innan liftsystemet byggdes ut.
Castle mountain är också kul, oftast lite blåsigt på toppen dock så håll i hatten när du kliver av liften.
Lake Louise är vackert men se upp med sten i backen. It´s not called Rockies for nothing! SunShine village är otroligt platt men Delerium Dive delen e riktigt bra om man gillar lite brantare åkning. Lavinutrustning är mandatory dock trots att det är inom systemet.
Panorama har jag bara kört förbi, ingen info alls om skidorts-heli och catskiingskvaliten där.
Have fun, Tyckte du om Powder Mountain Snowcats här i Whistler kommer du ha kul på de andra områdena också.