Cervinia/Zermatt eller Val Thorens?

DynastarTM

Ny medlem
Hej!

Jag ska åka till alperna runt v.2 och undrar om jag ska åka till cevinia/zermatt eller Val thorens....Jag vill ha omväxlande åkning och korta liftköer och framför allt LÅNGA backar. Vet ni någona annan skidort som man bara inte får missa så skriv gärna!

Tack!

har varit i Zermatt...fet långa backar...var inte så mycket köer då...typ endast cabin liftar...var typ 12 år så utelivet vet jag inte nått om...branta backar

Valthorens:

Stort, skit-bra och Fest. Det är väl dom "tre orden" jag skulle som man skulle kunna beskriva valthorens på...

backarna är asa bra liftsystemet kan vara lite krångligt annars helt okej...Bra offpist möjligheter....Feta nattklubbar och barer...skulle nog valt detta.

Cervinia:

var där endast en dag p.g.a att Cervinia och Zermatt gränsar till varandra så man var där och kiga på't....kan bara säga att backarna är väldigt flacka!!!

Hej,
Jag var en dag vid Cervinia/Zermatt och det var platt och tråkigt. Vi hittade dock härlig lössnö (såg ut som det var en mindre glaciär på ett av ställena) under en stor kabinlift på Cerviniasidan. Val Thorens har jag varit ett par gånger och föredrar klar hellre det. Minns tyvärr inte hur eventuella parker var.

Ride on,

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp