Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Jag funderar på att åka ner till cervinia och göra en säsong och jag undrar om det är någon annan med samma tankar??
Undrar också om det är någon som gjort säsong där och kan komma med tips vad gäller jobb, boende eller vad som helst.
ciao
Hej Jesper! jag väljer mellan cervinia/zermatt och morzine/portes de soleil just nu och har lite beslutsångest...har tyvärr inga tips, men håller tummarna för att det inte är så svårt. Snackar du italienska? Pratar ganska bra franska men känns som att språket skulle kunna bli ett problem, italienare är ju inte precis kända för sin engelska direkt...men gå en kurs på plats skulle vara galet kul och med franskan i bagaget kanske det är relativt lätt att snappa upp?
Hej.. va kul jag kolla också lite påatt bo i zermatt men tyckte det verka lite dyrt och sen kan man ju åka över till zermatt om jag inte uppfattat det fel.
Nää snakar ingen italienska bara Engelska och förstår lite tyska men en av dom jag ska åka ner med pluggar italienska så han kan nog hjälpa lite på traven men men bara mer utmaning ju:D
Haha ja sant...men jag funderar på om det ens är möjligt att få jobb. Men nåt borde man väl kunna få, eller?
Blir mer och mer sugen på Cervinia nu och med tanke på att det är mindre än två veckor kvar tills jag sätter mig på flyget till Geneve kanske jag borde bestämma mig ;-)
okej fan va najs hoppas det håller i sig eller kommer ett nytt dump dåå för jag kommer på onsdag så blir nog inte någar skider från nästa helg... ska du söka för jobb föresten?? ciao
Har ett par jobbintervjuer i Champoluc i helgen nu först men blir det inget där tänkte jag försöka ragga runt på resturangerna, hotell verkar svårt... du då?
jag har planer på cervinia mellan 27 dec och 17 jan... vore ju fantastiskt fint om ni har någon idé om var man skulle kunna bo? typ hyra in sig i nåt kollektiv? (utopisk tanke kanske ) /annelie
jag vet inte riktigt med hur det ser ut med boende för bara den korta tiden du ska va här. Just nu har vi en säng ledig men vet inte hur länga till. men hör av dig om du är sugen och om den inte är fylld till dess så kan vi ju prata.
Vilka är där nere? Hur länge är ni där? Har ni jobb? Jag åker ner imorgon till Zermatt, men om jag inte får jobb med boende där så hade det varit gött att åka över till Cervinia, hade varit kul att hitta på något isåfall!