Chamonix 2010/2011!

Chamonix 2010/2011!
Jag hade förhoppningar om att den legendariske joakimh skulle ta på sig ansvaret och starta "officiella Chamonix 10/11", bara för att han gjorde det så bra innan förra säsongen drog igång.

Jag har tillgång till en lägenhet i Sud som jag planerar bo i. Jag har dock inte spikat någonting än eftersom det är lång tid kvar och mycket kan komma att ändras.

(Var är du, victorvictor?)

Chamonix 2010/2011!
JAAA! Har vägt fram och tllbaka om jag borde testa något nytt men nej. Har svårt att tänka mig att jag kommer hitta något bätttre! Säsongen 10/11, chamonix, längtar redan!!

Chamonix 2010/2011!
Haaloj! jag tänkte också haka på ner mot cham om inte allt för många misstycker:D de kommer bli ytterligare en jävligt fin säsong. Får höras framöver om dedär med boende kanske? Kul med så många ansikten man känner igen^^

Chamonix 2010/2011!
Jag har lite boenden i Chamonix på G, inget spikat än. Har inte bestämt mig för om jag ska åka dit eller till Engelberg så jag återkommer om det.

För tillfället rör det sig om lägenheter i Süd för mellan 15000-20000/pers. Ok, bye now.

Chamonix 2010/2011!
hehe jo det är sant men hade varit det klockrena! men jag kommer nog inte kunna fixa dom pengarna till vintern, så behöver ett jobb allafall några dagar i veckan :D

Chamonix 2010/2011!
bästa sättet är nog att åka ner tidigt och kolla runt. Behövs ju alltid säsongsjobbare så är man nere hyfsat tidigt i december får man jobb utan problem.

Jag ska jobba så mkt som möjligt här hemma och sen kanske jobba 1-2 dagar i veckan där mest för att bryta mönstret lite. Men får väl se, kanske inte pallar det och bara åker istället :) Hade vart jävligt soft.

Chamonix 2010/2011!
Klart det blir Chamonix i repris i vinter igen!!! Btw, sommaren här e underbar men jag längtar till snön... Snön är nästan helt borta nu men liftarna har börjat åka igen så det blir väl att åka upp snart å bada i någon alpsjö eller så istället...

Ses om några månader!!

A tout!

Chamonix 2010/2011!
Hey! Jag har 2 sæsonger i st Anton bakom mig, och hoppas på ænnu en crazy sæsong i alperna!
Om någon vill teama upp och førsøka få tag i ett nice boende så ær jag sugen! Har kollat runt en del, men tar gærna emot tips på vart man ska bo och vad ett rimligt pris ligger på?!

Ser fram emot en vit vinter ..

Peace David

Chamonix 2010/2011!
Tja. Jag är en kille från Göteborgs trakten som har gjort två säsonger hemma i sverige man nu är det på tiden att jag vidgar mina vyer. Och då skulle ju Chamonix passa aldeles utmärkt i vinter. Jag har planerat att åka ner själv så om någon är sugen på att dela plats i bil eller boende hade det vart sjukt nice. Undrar också om någon har erfarenhet av randonnée åkning i området, hör av dig i så fall så kan vi snacka lite om det.

Ha det gött/ Johan

Senast ändrad:
Chamonix 2010/2011!
I'm going home to Chamonix! Minst en månad, eventuellt hela säsongen..
Några som är kvar från den sköna 07/08 säsongen? :)

Chamonix 2010/2011!
Har en lägenhet på gång i Chamonix Sud .. 36 kvadrat 4-5 sovplatser (tight och mysigt precis som det ska vara som bummare!

7000 GBP = 79000 sek (15800 per person om man trycker in 5) är prislappen, perioden det gäller är början december till sista april!

Jag är än så länge ensam och vill höra om det finns något intresse att fylla denna underbara lya?

Själv räknar jag med en vinter med mycket skidåkning, bangar dock inte ett par rejäla fyllor!
Har kört 2 säsonger tidigare, är van att leva tight och är grym på att diska och koka pasta.

peace yo

Chamonix 2010/2011!
Kille i sina bästa år (20) som tänkte säsonga 2010/2011.
Blir första året jag säsongar i så fall, får uppfattningen att jag är ganska grön jämfört med andra freerideare.

Det är främst för skidåkningen jag vill iväg, men det hade varit jätteroligt att träffa likasinnade att bo med. Kan även bidra med matlagning och hjälpta till att städa.

Är jag sent ute? (för tråden eller säsongen)
Ger det ett par dagar, annars tar jag mig friheten att kontakta de som öppnat sig i tråden! =)
Får väl fixa upp nån bild också så ni ser vad jag är för typ.

Mailen på min sida kollar jag sällan, men finns ofta tillgänglig på msn. Går även utmärkt att kontakta mig här!
Mvh // Pontus

Chamonix 2010/2011!
Jag och ett par kompisar fräser ner med bil´n i december.. Tips på förtroendeingivande hemsidor där man hittar billiga säsongsboenden (sketna eller schletna, vilketsom) är varmt välkommna! Ses på rum nummero nio alla galna freerajdare :)

Chamonix 2010/2011!
Hey alla!

Är själv intresserad av att dra ned, dock runt Januari då jag har plugg tom. December. Hur ser det ut, någon som har en plats ledig eller själv tänkte åka ned runt Januari/Februari? Jag tänkte stanna runt en månad, ev. två, beroende på kostnader samt plugget.

Jag har läst ett par trådar hittills och funderar lite på kring ekonomin. Om man utgår ifrån att man per person betalar runt 15-20k för en månad för att bo och dela med ett par andra, hur mycket pengar utöver dessa cirka 20k brukar ni ha med er för en månad? Jag behöver verkligen inte leva extravagant och all min utrustning köptes in 09/10, så inget nytt ska tillkomma.

Ha det gott!

Chamonix 2010/2011!
seaspray sa:
Om man utgår ifrån att man per person betalar runt 15-20k för en månad för att bo och dela med ett par andra
Vi kan ju utgå ifrån att om du betalar 15-20k för en månads hyra har du blivit ordentligt blåst ;-)
Är vad en månadshyra för en hel lägenhet brukar ligga på i populära orter.

Chamonix 2010/2011!
Blide sa:
seaspray sa:
Om man utgår ifrån att man per person betalar runt 15-20k för en månad för att bo och dela med ett par andra
Vi kan ju utgå ifrån att om du betalar 15-20k för en månads hyra har du blivit ordentligt blåst ;-)
Jaha :D Jag har som sagt ingen aning, det är vad jag har läst och vad folk uppskattat summor till.
Hur mycket fickpengar bör man ha för en månad tycker du?

Chamonix 2010/2011!
seaspray sa:
Blide sa:
seaspray sa:
Jaha :D Jag har som sagt ingen aning, det är vad jag har läst och vad folk uppskattat summor till.
15-20 kostar ju ett säsongs boende =)

beror la på om du ska äta all mat ute å supa ner dig varje kväll, typ helt omöjligt å säga vad det kostar en månad.....

om man bara ska stanna en månad frågan är inte om man tjänar på att köpa ett säsongs kort ändå om man köper tidigt... kostade inte 2 veckor 4400 typ förra sessen ?

Chamonix 2010/2011!
bagge_87 sa:
seaspray sa:
Blide sa:

beror la på om du ska äta all mat ute å supa ner dig varje kväll, typ helt omöjligt å säga vad det kostar en månad.....

om man bara ska stanna en månad frågan är inte om man tjänar på att köpa ett säsongs kort ändå om man köper tidigt... kostade inte 2 veckor 4400 typ förra sessen ?
Ah, ok! Med en säsong menar du runt 3-4 månader, beroende på?

Säg att jag inte alltid ska äta ute, och inte dricka hela tiden - måttligt kan vi säga :) Vågar du uppskatta?

Chamonix 2010/2011!
Min säsong i Cham för 3 säsonger sen gick på runt 40-45k. Då gick 16 till boende, 8 till liftkort och kanske 8 till utrustning. Resten var blandade utgifter såsom mat, bärs osv.
Säg såhär, äter man för 2000-2500 kr i månaden får man bra mat. Lägg sedan till x antal utekäk tillfällen och uppskatta hur mycket öl du dricker (eller snarare hur mycket du bränner på krogen, öl i butik är inte så himla dyrt...).

Chamonix 2010/2011!
seaspray sa:
bagge_87 sa:
seaspray sa:

Ah, ok! Med en säsong menar du runt 3-4 månader, beroende på?

Säg att jag inte alltid ska äta ute, och inte dricka hela tiden - måttligt kan vi säga :) Vågar du uppskatta?
första december till sista april bruka säsongsboendena vara mellan så 5 månader....

Chamonix 2010/2011!
TJENIS!

Vi är två tjejer som vill dra ner i oktober/november. Vi söker jobb och boende. 1 av oss pratar flytande franska. Någon som har tips på någon man kan kontakta därnere innan dess? Hur har ni gått tillväga tidigare säsongare?

Tjingeling

Chamonix 2010/2011!
Oktober är sjukt tidigt (inget öppet) och franskan kan du bara använda utanför cham. I chamonix pratar folk svenska... och lite engelska. ;)

Chamonix 2010/2011!
OLIVIAoAMANDA sa:
TJENIS!

Vi är två tjejer som vill dra ner i oktober/november. Vi söker jobb och boende. 1 av oss pratar flytande franska. Någon som har tips på någon man kan kontakta därnere innan dess? Hur har ni gått tillväga tidigare säsongare?

Tjingeling
med flytande franska är det inga problem att få jobb

Chamonix 2010/2011!
Tjaaråå!

Ska ner till Chamonix i vinter igen. Dock bara under ca en månad och letar boende. Är det någon som har en lägenhet fixad, men inte kommer ner förrän i mitten på januari? 26/12 och framåt tänkte vi oss. Och vi är 3 pers.

//Mårten

Chamonix 2010/2011!
Vi är ett gäng på fyra fem stycken som har tänkt göra en säsong i St Anton eller Chamonix i vinter :) vi är mellan 19 och 20 år och ingen av oss har tidigare gjort en skidsäsong. Har kollat runt lite efter boende men insett att vi nog inte har en aning om var vi skall leta. Vi vill heller inte göra en chansning och dra ner utan och leta på plats.

Någon som har tips på hur man skall göra och var man ska leta? Vi har som sagt inte en aning:P

Eller är det rent av någon som skulle kunna tänka sig att hyra ut till oss?

Chamonix 2010/2011!
sofiaro sa:
Vi är ett gäng på fyra fem stycken som har tänkt göra en säsong i St Anton eller Chamonix i vinter :) vi är mellan 19 och 20 år och ingen av oss har tidigare gjort en skidsäsong. Har kollat runt lite efter boende men insett att vi nog inte har en aning om var vi skall leta. Vi vill heller inte göra en chansning och dra ner utan och leta på plats.

Någon som har tips på hur man skall göra och var man ska leta? Vi har som sagt inte en aning:P

Eller är det rent av någon som skulle kunna tänka sig att hyra ut till oss?
Det är inte särskilt svårt att hitta boende i Chamonix. Googla bara typ "seasonal accommodation chamonix" så kommer det upp massa sidor du kan hitta boende igenom. I cham bor man i sud som är trångt men billigt, med andra ord precis som det ska va.

Chamonix 2010/2011!
Ok, listen up! Har en lägenhet i Chamonix Süd på 36m2 för 5 pers. Kostar 16700kr/pers för 5 månader, dec-april.

Behöver 4 pers som är beredda att betala ca. 2400 i deposition den 25de augusti, endast seriösa personer alltså. Måste lämna besked om vi ska ha den på fredag så snabba ryck.

Intresserad? Hör av er här eller maila simon_blidee@hotmail.com eller ring/smsa 0708-17 46 82.

/Simon

Senast ändrad:
Chamonix 2010/2011!
Tja! Är en kille på 26 som är grymt taggad på säsong i chamonix med massor av puder och en hel del fest. Har gjort 2 säsonger i verbier men det var typ 4-5 år sen så jag ser nu fram emot vintern riktigt mycket. Reser solo så det vore kul att hitta ett gött gäng att dela boende med. Tänkte kolla upp ngt boende själv, men såg att det var några som kanske hade en sängplats över. Om någon har något ledigt, hör gärna av er, allt är av intresse!

Tillbaka
Topp