Chamonix 2010/2011!

Chamonix 2010/2011!
ja, hur fungerar det med förbeställning?

Ska vara där en månad typ och känns tungt att punga ut med 10lök på liftkort.. :P

Chamonix 2010/2011!
Liftkortet köper man på compagniedumontblanc.com och väljer antingen att få det hemskickat eller hämta ut det där nere. Lätt som en plätt

Chamonix 2010/2011!
Blidee sa:
lilldogen sa:
Blidee sa:
Köpte liftkortet igår! Nu är det bara att invänta den 30de nov sen kickar vi igång cham 10/11 :D
Får man kortet hemskickat i brevlådan? 40% off är fina grejer
Som victorvictor säger, går på 5 minuter sen är man 7268kr fattigare.
när jag klickar på order now grejen kommer man ju vidare till en annan sida! bara jag som inte lyckas få den på engelska?

Chamonix 2010/2011!
Nix, du får köra den på franska. Men det är inte svårt att förstå, kör google translate om det är någon mening du undrar över, alla sånna formulär ser ju likadana ut.

Chamonix 2010/2011!
Jag sitter i 35-gradiga-Singapore och svettas;) och fick for mej att kolla snacket pa freeride, bra ide, sa himla kul att de ar sa manga namn jag kanner igen har fran forra sesongen som ska ner! (fick nagra goda skratt av vissa inlagg:rolleyes:)

Jag kommer hem pank i mitten av december sa ja lar bara komma ner om ja far jobba (roligare o jobba dar an hemma) men ar de nagon som har ledig plats i lagenhet mellan februari och frammat sag till! (hur lange spelar ingen roll, ja har noll planer i mitt liv)

Chamonix 2010/2011!
Hemsidan funkar på engelska om du kör i internet explorer, funkade inte när jag använde chrome! Sista dag för att köpa med 40% off är 29e november tror jag..

Chamonix 2010/2011!
Vi är två grymma tjejer a la 20 år som söker boende i Cham för denna säsong.
Har du plats över i din lägenhet vore det epic!

Ifall du jättegärna vill bo med oss, hör av dig till min mail (vickisvw@hotmail.com) så kan vi höras vidare via telefon sen.

Peace

Chamonix 2010/2011!
Hallå! Jag är en skidälskande, 20årig tjej som söker boende i Cham from januari.
Har du en ledig säng eller är sugen på att gå samman och kicka ihop något?
Hör av dig!
Over and out/Annie

Senast ändrad:
Chamonix 2010/2011!
Chamonix 2010/2011!
Just skidutrustning är ganska konkurrenssatt i Chamonix, kolla inte Snell Sports hemsida om du vill få ett hum om pris nivån...

Senast ändrad:
Chamonix 2010/2011!
Liftkortet låg i brevlådan idag. Glädje! Dock hade dom, liksom förra året, stavat mitt namn fel men de får väll ändå räknas som ett klart godkänt för å vara Frankrike...
En månad kvar!

Chamonix 2010/2011!
Jakobe sa:
Liftkortet låg i brevlådan idag. Glädje! Dock hade dom, liksom förra året, stavat mitt namn fel men de får väll ändå räknas som ett klart godkänt för å vara Frankrike...
En månad kvar!
en månad e läääänge :( men tur kankse det, för det e fan ingen snö där :(

Chamonix 2010/2011!
OBS gäller inte längre, har blitt fullt.

Hej!

Jag har boende på G, men behöver cirkus 2-4 pers till! Det är centralt(sud), kostnaden beror på hur många man blir, men ligger runt 3500:-/mån, och dec-maj.

funderar på att skaffa bil och bila ner också, kommer från norra delen av sverige. skicka PM eller maila zof.89@hotmail.com om frågor eller intresse finns

tänk på att det inte är bra att fundera för länge, många som vill ha lägenheten!

sofia

Senast ändrad:
Chamonix 2010/2011!
SandraJohansson sa:
Vi är inte skidnördar, förklara på svenska tack :) Är det billigare i Sverige eller någon stans på vägen ner?
Ganska snarlik prisnivå i Cham som i Sverige.
Fördelen med att köpa på plats är att du kan få
prova grejerna innan och få en uppfattning om vad du behöver.
Sport-conrad är en tysk internetbutik som har riktigts shyssta priser och skickar på postorder.
Du bör dock ha ett hum om hur-du-åker/vill-ha-för-grejer innan du beställer..

Hammpus sa:
Blide sa:
Sundve sa:
En säng ledig i lägenhet med 2 st män av årgång 91! Skynda skynda!
emanuel.lundve@gmail.com
Hallå! Jag är en skidälskande, 20årig tjej som söker boende i Cham from januari.
Har du en ledig säng eller är sugen på att gå samman och kicka ihop något?
Hör av dig!
Over and out/Annie
????
+1
+1

Chamonix 2010/2011!
Någon som har en sängplats över i Chamonix för säsongen? Gjorde förra säsongen i Saalbach men är sugen på franska aplerna nu! Jag är tjej, jag är 20 och jag är lätt att ha att göra med. :)

Chamonix 2010/2011!
Var hälsade!

Jag bestämde mig tidigare idag för att göra säsong i Alperna och avslutade därför mina studier, vilka ändå gick åt helvete. Spontant, kanske ni tänker men sånt där brukar väl lösa sig?

Nu är det ju dock så att jag sitter i ett litet studentrum utan vidare inkomst (och knappt något startkapital att tala om) framöver. Därför tar jag gärna emot tips om vilka hotell, barer eller restauranger nere i Chamonix man kan kontakta! Hörde något om STS så det ska redan kollas upp. Även andra jobb är såklart intressanta, men jag antar att diskare och liknande är lättast att få tag på.

Sen vill jag ju faktiskt åka skidor på det, så ett liftkort skulle sitta som ett smäck! 40% rabatt på köp i November, var det så? Något som också inkluderade Verbier? Fill me in!

Boende då? Har redan hört av mig till några av er i tråden men om någon vill ha att göra med mig i sin lägenhet, hör av er till mig! Smidigast vore ett gäng som bilar ner innan December då jag för tillfället befinner mig i Malmö så jag är lättupplockad.

Ja, långt blev det men nu vet ni ju var ni har mig. =]

Edit: Justja, ni kanske vill veta mer om vem jag är? Eftersom jag är så paranoid får ni skicka ett PM, men jag är åtminstone snäll. =]

Fred

Senast ändrad:
Chamonix 2010/2011!
Dapr sa:
Nu är det ju dock så att jag sitter i ett litet studentrum utan vidare inkomst (och knappt något startkapital att tala om) framöver. Därför tar jag gärna emot tips om vilka hotell, barer eller restauranger nere i Chamonix man kan kontakta! Hörde något om STS så det ska redan kollas upp. Även andra jobb är såklart intressanta, men jag antar att diskare och liknande är lättast att få tag på.

Sen vill jag ju faktiskt åka skidor på det, så ett liftkort skulle sitta som ett smäck! 40% rabatt på köp i November, var det så? Något som också inkluderade Verbier? Fill me in!

Fred
STS, haha, sikka rövare. ;) Undvik dem!

Liftkort står det om längre upp i tråden: 40% innan 29 nov.
Inkluderar verpan också, om du köper unlimited..

Chamonix 2010/2011!
Eric_W sa:

Aight, jag tar dig på ditt ord om STS. Jag bara såg namnet någonstans i tråden. Vet du om något företagsregister över Chamonix att kolla in?

Chamonix 2010/2011!
Chamonix 2010/2011!
Dapr sa:
Eric_W sa:

Aight, jag tar dig på ditt ord om STS. Jag bara såg namnet någonstans i tråden. Vet du om något företagsregister över Chamonix att kolla in?
finns en del jobb att kolla på http://www.chamonet.com , men många är mer seriösa jobb som kräver utbildning :(

jag tar också gärna emot tips om ställen man kan ringa eller maila för jobb!

Chamonix 2010/2011!
Hammpus sa:
Dapr sa:
Eric_W sa:

finns en del jobb att kolla på http://www.chamonet.com , men många är mer seriösa jobb som kräver utbildning :(

jag tar också gärna emot tips om ställen man kan ringa eller maila för jobb!
Den här sajten är fett bra om man vill hitta alla anonser från Cham, brukar kunna hitta riktigt schysta deals på skidprylar bland annat. http://www.cham74.com/

Senast ändrad:
Chamonix 2010/2011!
Någon som behöver boende i Chamonix? Vi är två killar från Uppsala som tänkte hyra en lägenhet för fyra i Chamonix sud.

Chamonix 2010/2011!
Vi är tre grabbar som gärna hoppar med några som har boende, vårt "klara boende" har skitit sig och vi är nu på jakt igen, bara att höra av er om ni har plats över.

Chamonix 2010/2011!
Synd Robban, bumpar lite för att du skall hitta nån...
Annars kan du ju spara den som gästsäng åt mig i februari ;-)

Tillbaka
Topp