D
Deleted member 65291
Guest
Chamonix 2010/2011!
det finns inte mycket till snö där nere! kollade vädret för nån dag sen, 9 grader och solsken 
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
a men då finns det snö på berget =) nu finns det 1 cm =) regn upp till 2600m idag weeeeRobertMaansby sa:eh, 9 grader och solsken.. i byn? eller va?
i april är det 25 grader och solsken men ändå skitmkt rolig åkning på berget..
du har inget dåligt liv du....RobertMaansby sa:december brukar generellt inte vara en jättebra månad... vart grymt bra i 2 säsonger i rad, så skulle inte va förvånad ifall det inte skulle vara super..
men aguillden här säkerligen fin fin åkning..
men det jag ville säga var väl egentligen till folk som inte varit där innan,
är att det är väldigt stor skillnad på byn och berget..
är och surfar i amerika och kommer vara i park city i dec så hoppas nästa lite på att det inte är för bra i cham...![]()
Lika lätt som i Sverige. Sportconrad.. Tro det eller ej dom skickar till Chamonix också. Sen om man vill handla billiga skidor eller stötta små butiker kan det ju diskuteras i evigheter om men det hör inte hit.sofiaro sa:Hur pass lätt är det att hitta billiga skidor i Chamonix? Finns det mycket sekondhand butiker eller typ outletts med fjor årets moddeler?
köpt!!Eric_W sa:kom på några dagar!
Du köper både liftkort och hyr skidor på plats om du bara ska ner och turista i någon vecka eller två.anosedai sa:Hej! Vi ska också söderut! Första veckan i januari! Sex flickor - kirrat boende och flyg och allt! (inte liftkort än dock, varför pratar alla om att det ska skickas hem?)
Tror ni det kommer gå åt pipan om jag inte åkt sen mellanstadiet? Jag håller tummarna för att jag är en naturbegåvning!
Ngn pratade om att det var konkurrenskraftigt mellan skiduthyrarna, eller? Kan det va värt att Inte hyra här i sverige och släpa..och faktiskt ta det på plats?
Tackar ödmjukast för detta eminenta svar med tillhörande illustrationEric_W sa:Du köper både liftkort och hyr skidor på plats om du bara ska ner och turista i någon vecka eller två.anosedai sa:Hej! Vi ska också söderut! Första veckan i januari! Sex flickor - kirrat boende och flyg och allt! (inte liftkort än dock, varför pratar alla om att det ska skickas hem?)
Tror ni det kommer gå åt pipan om jag inte åkt sen mellanstadiet? Jag håller tummarna för att jag är en naturbegåvning!
Ngn pratade om att det var konkurrenskraftigt mellan skiduthyrarna, eller? Kan det va värt att Inte hyra här i sverige och släpa..och faktiskt ta det på plats?
Annars bör du nog överväga skidköp och kolla in säsongskortet på compagniedumontblanc.fr/
Inte åkt skidor sen 5n?
Luuugnt. Finns massa nybörjaråkning i Cham!
http://i262.photobucket.com/albums/ii92/granjero_blc/96.jpg
Hur ska du komma ner då? Har pölsa övertalat dig att tura ner istället för flyg?lgrstdt sa:Har en flygbiljett kl 08.25 den 16 dec till Geneve som jag inte har möjlighet att utnyttja. Den ligger ändå bara och skräpar. Man flyger till Geneve för några enstaka korvören i mitten av december, så jag pallar inte sälja biljetten. Om någon är sugen på biljetten, kom med ett soft förslag så är det inte helt omöjligt att biljetten blir din.
Utnyttjas den inte kommer den vaskas!
Haha, that's the spirit!anosedai sa:Tackar ödmjukast för detta eminenta svar med tillhörande illustrationEric_W sa:Du köper både liftkort och hyr skidor på plats om du bara ska ner och turista i någon vecka eller två.anosedai sa:Hej! Vi ska också söderut! Första veckan i januari! Sex flickor - kirrat boende och flyg och allt! (inte liftkort än dock, varför pratar alla om att det ska skickas hem?)
Annars bör du nog överväga skidköp och kolla in säsongskortet på compagniedumontblanc.fr/
Inte åkt skidor sen 5n?
Luuugnt. Finns massa nybörjaråkning i Cham!
http://i262.photobucket.com/albums/ii92/granjero_blc/96.jpgDet här ska nog gå bra, jag e pepp! Jag ska övningsåka här uppe i Umeå lite först! Lär nog vara ungefär samma svårighetsgrad :D
Jag flyger ner på juldagen istället. Känner att jag är i behov av att jobba sju dagar extra.victorvictor sa:Hur ska du komma ner då? Har pölsa övertalat dig att tura ner istället för flyg?lgrstdt sa:Har en flygbiljett kl 08.25 den 16 dec till Geneve som jag inte har möjlighet att utnyttja. Den ligger ändå bara och skräpar. Man flyger till Geneve för några enstaka korvören i mitten av december, så jag pallar inte sälja biljetten. Om någon är sugen på biljetten, kom med ett soft förslag så är det inte helt omöjligt att biljetten blir din.
Utnyttjas den inte kommer den vaskas!
Jobba? Du menar förstås att inkassera lite extra cash från tomten?lgrstdt sa:Jag flyger ner på juldagen istället. Känner att jag är i behov av att jobba sju dagar extra.
h0h0h0, jag hoppas ju självfallet på det också! Har varit väldigt snäll i år så jag lär få väldigt mycket klappar av tomten.victorvictor sa:Jobba? Du menar förstås att inkassera lite extra cash från tomten?lgrstdt sa:Jag flyger ner på juldagen istället. Känner att jag är i behov av att jobba sju dagar extra.
jag får hoppas att dom inte är för noga med bilderna då man inte ser någonting förutom mina tänder på min bild ;Pbagge_87 sa:mja på greeken å midin har dom rätt bra koll på bilderna tycker jag, men visst greeken e ju lättare å lotta helt klart =)
olalaEric_W sa:Ryktet säger att det dumpar satan i Chamonix just nu.
Verkar hålla i sig ett tag till dessutom!
![]()
haha =) men bilden dom kollar på jobbar på en annan nivå kvalitetsmässigt.iHammpus sa:jag får hoppas att dom inte är för noga med bilderna då man inte ser någonting förutom mina tänder på min bild ;Pbagge_87 sa:mja på greeken å midin har dom rätt bra koll på bilderna tycker jag, men visst greeken e ju lättare å lotta helt klart =)
olalaEric_W sa:Ryktet säger att det dumpar satan i Chamonix just nu.
Verkar hålla i sig ett tag till dessutom!
![]()