Chamonix 2010/2011!

Chamonix 2010/2011!
det finns inte mycket till snö där nere! kollade vädret för nån dag sen, 9 grader och solsken :(

Chamonix 2010/2011!
det finns inte mycket till snö där nere! kollade vädret för nån dag sen, 9 grader och solsken :(

Chamonix 2010/2011!
eh, 9 grader och solsken.. i byn? eller va?
i april är det 25 grader och solsken men ändå skitmkt rolig åkning på berget..

Chamonix 2010/2011!
RobertMaansby sa:
eh, 9 grader och solsken.. i byn? eller va?
i april är det 25 grader och solsken men ändå skitmkt rolig åkning på berget..
a men då finns det snö på berget =) nu finns det 1 cm =) regn upp till 2600m idag weeee :)

nått possessivt, efter jobbat 40 timmar på 2 dygn så låg det ett stort paket från conrad å liftkortet hade kommit, nu börja det fan närma sig!!!

Chamonix 2010/2011!
december brukar generellt inte vara en jättebra månad... vart grymt bra i 2 säsonger i rad, så skulle inte va förvånad ifall det inte skulle vara super..
men aguillden här säkerligen fin fin åkning..
men det jag ville säga var väl egentligen till folk som inte varit där innan,
är att det är väldigt stor skillnad på byn och berget..

är och surfar i amerika och kommer vara i park city i dec så hoppas nästa lite på att det inte är för bra i cham... ;)

Chamonix 2010/2011!
RobertMaansby sa:
december brukar generellt inte vara en jättebra månad... vart grymt bra i 2 säsonger i rad, så skulle inte va förvånad ifall det inte skulle vara super..
men aguillden här säkerligen fin fin åkning..
men det jag ville säga var väl egentligen till folk som inte varit där innan,
är att det är väldigt stor skillnad på byn och berget..

är och surfar i amerika och kommer vara i park city i dec så hoppas nästa lite på att det inte är för bra i cham... ;)
du har inget dåligt liv du....

Chamonix 2010/2011!
Hur pass lätt är det att hitta billiga skidor i Chamonix? Finns det mycket sekondhand butiker eller typ outletts med fjor årets moddeler?

Chamonix 2010/2011!
sofiaro sa:
Hur pass lätt är det att hitta billiga skidor i Chamonix? Finns det mycket sekondhand butiker eller typ outletts med fjor årets moddeler?
Lika lätt som i Sverige. Sportconrad.. Tro det eller ej dom skickar till Chamonix också. Sen om man vill handla billiga skidor eller stötta små butiker kan det ju diskuteras i evigheter om men det hör inte hit.

Chamonix 2010/2011!
någon som vet hur lång leveranstid det är på liftkortet om man beställer hem det?

Chamonix 2010/2011!
Jag kränger mina Völkl Chopstick 185 cm i början på mars 2011 i Chamonix om någon är intresserad av att köpa för en rimlig peng. Skidorna är köpta inför säsongen 2008/2009.

Chamonix 2010/2011!
Hej allihopa!
Verkar som det är många som är taggade på att åka ner, jag är också grymt laddad. Men, det har uppstått ett litet problem. Skulle ha bott med en amerikansk tjej där nere, men nu får inte hon sitt visa godkänt, och då står jag här utan någon att bo med. Är det någon som har plats kvar någonstans? Jag är inte så kinkig, bara det är sköna lirare man bor med så är jag glad. Eller om det är någon som fortfarande letar efter någon att bo med, jag vet några lägenheter som fortfarande är lediga. Jag var i cham förra vintern, och har redan ordnat jobb inför den här vintern. Hör av er om ni vet något som skulle kunna passa!

Lisa

Chamonix 2010/2011!
Hej! Vi ska också söderut! Första veckan i januari! Sex flickor - kirrat boende och flyg och allt! (inte liftkort än dock, varför pratar alla om att det ska skickas hem?)
Tror ni det kommer gå åt pipan om jag inte åkt sen mellanstadiet? Jag håller tummarna för att jag är en naturbegåvning!
Ngn pratade om att det var konkurrenskraftigt mellan skiduthyrarna, eller? Kan det va värt att Inte hyra här i sverige och släpa..och faktiskt ta det på plats?

Chamonix 2010/2011!
anosedai sa:
Hej! Vi ska också söderut! Första veckan i januari! Sex flickor - kirrat boende och flyg och allt! (inte liftkort än dock, varför pratar alla om att det ska skickas hem?)
Tror ni det kommer gå åt pipan om jag inte åkt sen mellanstadiet? Jag håller tummarna för att jag är en naturbegåvning!
Ngn pratade om att det var konkurrenskraftigt mellan skiduthyrarna, eller? Kan det va värt att Inte hyra här i sverige och släpa..och faktiskt ta det på plats?
Du köper både liftkort och hyr skidor på plats om du bara ska ner och turista i någon vecka eller två.
Annars bör du nog överväga skidköp och kolla in säsongskortet på compagniedumontblanc.fr/ ;)

Inte åkt skidor sen 5n?
Luuugnt. Finns massa nybörjaråkning i Cham! ;)

96.jpg

Senast ändrad:
Chamonix 2010/2011!
det sjuka är ju att det där är nybörjare åkning i cham :)

fan puderhets på nordsidan av midin, det e fan inte ens okej :(

exakt 2 veckor kvar tills man åker :)

värka komma in lite kallare luft å snö nu, å det behövs fan!

Chamonix 2010/2011!
Eric_W sa:
anosedai sa:
Du köper både liftkort och hyr skidor på plats om du bara ska ner och turista i någon vecka eller två.
Annars bör du nog överväga skidköp och kolla in säsongskortet på compagniedumontblanc.fr/ ;)

Inte åkt skidor sen 5n?

http://i262.photobucket.com/albums/ii92/granjero_blc/96.jpg
Tackar ödmjukast för detta eminenta svar med tillhörande illustration :) Det här ska nog gå bra, jag e pepp! Jag ska övningsåka här uppe i Umeå lite först! Lär nog vara ungefär samma svårighetsgrad :D

Chamonix 2010/2011!
Har en flygbiljett kl 08.25 den 16 dec till Geneve som jag inte har möjlighet att utnyttja. Den ligger ändå bara och skräpar. Man flyger till Geneve för några enstaka korvören i mitten av december, så jag pallar inte sälja biljetten. Om någon är sugen på biljetten, kom med ett soft förslag så är det inte helt omöjligt att biljetten blir din.

Utnyttjas den inte kommer den vaskas!

Chamonix 2010/2011!
lgrstdt sa:
Har en flygbiljett kl 08.25 den 16 dec till Geneve som jag inte har möjlighet att utnyttja. Den ligger ändå bara och skräpar. Man flyger till Geneve för några enstaka korvören i mitten av december, så jag pallar inte sälja biljetten. Om någon är sugen på biljetten, kom med ett soft förslag så är det inte helt omöjligt att biljetten blir din.

Hur ska du komma ner då? Har pölsa övertalat dig att tura ner istället för flyg?

Chamonix 2010/2011!
anosedai sa:
Eric_W sa:
anosedai sa:

Inte åkt skidor sen 5n?

http://i262.photobucket.com/albums/ii92/granjero_blc/96.jpg
Tackar ödmjukast för detta eminenta svar med tillhörande illustration :) Det här ska nog gå bra, jag e pepp! Jag ska övningsåka här uppe i Umeå lite först! Lär nog vara ungefär samma svårighetsgrad :D
Haha, that's the spirit! :) Skämt å sido så kan jag tipsa om liftsystemet Le Tour (1 av 6 olika system i Chamonixdalen) om du vill ta det pjano och vänja dig vid skidåkningen första dagen innan du ger dig ut för att bemästra resten av systemen som generellt är något brantare! Eller så kör du på "det som inte dödar härdar" och sätter skidorna i fall-linjen från toppen av Grand Montes direkt! ;) Up till dig!

Chamonix 2010/2011!
victorvictor sa:
lgrstdt sa:

Hur ska du komma ner då? Har pölsa övertalat dig att tura ner istället för flyg?
Jag flyger ner på juldagen istället. Känner att jag är i behov av att jobba sju dagar extra.

Chamonix 2010/2011!
Åker ner strax efter nyår, letar någon att dela boende med. Orkar inte skriva en kontaktannons så ta kontakt så kan vi se om vi ordnar upp något!

Chamonix 2010/2011!
tjena. undrar en del grejer, så om någon kan hjälpa mig är det guuuld!

jag och min flickvän letar också någonstans o ta vägen. åker ner i början utav dec och bor hos en polare tills den 20 dec något, och behöver därefter något gött ställe o bo på. några tips på sidor? eller annan fantastisk information?

undrar också hur det fungerar med liftkorten, brukar en arbetsgivare kunna fixa en go deal? om vi säger att jag köper det nu innan den 29onde, och senare måste dra hem, kan man sälja kortet då? eller är det personligt?

är det svårt att fixa jobb därnere?

Chamonix 2010/2011!
Jag har ett unlimited säsongskort till salu från och med den 16:e januari, det blir ditt för endast 400 € !

Chamonix 2010/2011!
Kommer ha ett liftkort (kille) till uthyrning från mitten av januari... ca 110 euro veckan! så om ni ska ner en vecka eller har kompisar som ska ner hör av er!

Chamonix 2010/2011!
Visst går det att hyra/köpa beg. liftkort men det är ju bild på dem så kollar de på dem så är man ju körd. Vet iofs rätt många som har klarat sig men ändå.

Chamonix 2010/2011!
Jag och tjejkompisen drar till Chamonix imorgon. Blir en jobb och boende jakt första dagarna, med lite tur hittar vi nåt och kan stanna säsongen ut. Släng gärna iväg ett pm om ni har några tips på jobb lr boende. Annars ses vi där nere
:)

Chamonix 2010/2011!
bagge_87 sa:
mja på greeken å midin har dom rätt bra koll på bilderna tycker jag, men visst greeken e ju lättare å lotta helt klart =)
jag får hoppas att dom inte är för noga med bilderna då man inte ser någonting förutom mina tänder på min bild ;P

Eric_W sa:
Ryktet säger att det dumpar satan i Chamonix just nu.
Verkar hålla i sig ett tag till dessutom!

olala

Senast redigerad av en moderator:
Chamonix 2010/2011!
iHammpus sa:
bagge_87 sa:
mja på greeken å midin har dom rätt bra koll på bilderna tycker jag, men visst greeken e ju lättare å lotta helt klart =)
jag får hoppas att dom inte är för noga med bilderna då man inte ser någonting förutom mina tänder på min bild ;P

Eric_W sa:
Ryktet säger att det dumpar satan i Chamonix just nu.
Verkar hålla i sig ett tag till dessutom!

olala
haha =) men bilden dom kollar på jobbar på en annan nivå kvalitetsmässigt.

a fy fan vad gott att det äntligen kommer lite snö!!!

exakt en vecka tills man drar underbart!

Chamonix 2010/2011!
Hålla därute!

2 st 19-åringar söker nån att dela en studio för 3 pers i cham. Tjej som kille, ung som gammal!
Hör av er om det låter spännande!

Tillbaka
Topp