Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
http://www.ski-chamonix.info/Product.aspx?num=107ddaavviidd sa:Hej.
Har lite frågor kring säsongskortet och dess priser. Om man nu missade "novemberdeadlinen", vad ligger priset på? Är det stor skillnad mellan Mont-Blanc unlimited och Chamonix le pass? Så har jag även läst lite om ett Work & Ride pass, existerar detta fortfarande och vilken av de två olika passen, Mont-Blanc unlimted eller Chamonix le pass, är det? Tack på förhand!
Helt rätt,, det toksnöar,, prognosen för kommande veckan ser mycket bra ut,,isa85 sa:För er som diskuterat snömängden och visat oro kan jag meddela från säkra källor att det tokdumpar i Chamonix! Har kommit över en halvmeter förra veckan och nu ska det tydligen komma lika mycket den här veckan.
Ses i Cham snart!
Hör talas om lavinfara? är du sa jävla dum sa du hade turat om du haft utrustning???pablomoses sa:les houches hade jag helt glömt bort... dåligt av mig! Har tyvärr ingen tur utrustning och är en fattig bummare så att tura är ingen ide.
Tidigare i veckan har dom stängt bochard när det blåst max 35km/h och varit lätt snöfall. det har även stängt "park"liften när det varit helt okej åkning och inte blåst alls mkt. jag vet inte med dig men jag vill kunna åka även om det blåser. skulle det vara det så som du säger att det är full snöstorm förstår jag att dom håller stängt. men så har det inte varit hittills!
Du grabben,,, dom har inte stängt för att det blaser,, de har stängt pga lavinfaran, du har mycket att lära dig,, de flesta bummare vet faran och "are staying cool",, men du verkar ju ha IQ som ett stycke bacon,,pablomoses sa:lugn och stilla nu.
onlytelemark, jag har ingen utrustning så har inte ens funderat i dom banorna, FÖR DAGEN.
bagge_87, idag har jag suttit inne, förutom den dagliga turen till snell. så kan inte säga så mkt om det, menar mer att dom varit väldigt sugna på att stänga liftarna så fort det blåst lite dagarna jag varit uppe tidigare i veckan. när sittliften inte gungar för fem öre, tycker du det blåser för mkt då?
Vi har alla mkt att lära. Lavinkunskap kan man aldrig få för mkt av, även svenska kunskaper verkar vara något man inte kan få för mycket av. Personliga påhopp är väl att gå för långt? vi får alla hoppas att de hinner spränga så mycket som möjligt idag/imorgon. Anledningen till att jag säger att de stänger för det blåser är för att liftvakterna sa det till mig, men dom kanske bara hittar på? Idag är det mycket troligt att de hade stängt pga lavinrisk, men var det vad jag skrev om?Onlytelemark sa:Du grabben,,, dom har inte stängt för att det blaser,, de har stängt pga lavinfaran, du har mycket att lära dig,, de flesta bummare vet faran och "are staying cool",, men du verkar ju ha IQ som ett stycke bacon,,pablomoses sa:lugn och stilla nu.
onlytelemark, jag har ingen utrustning så har inte ens funderat i dom banorna, FÖR DAGEN.
bagge_87, idag har jag suttit inne, förutom den dagliga turen till snell. så kan inte säga så mkt om det, menar mer att dom varit väldigt sugna på att stänga liftarna så fort det blåst lite dagarna jag varit uppe tidigare i veckan. när sittliften inte gungar för fem öre, tycker du det blåser för mkt då?
Fel konto, tar på mig den...schelin sa:Vi har alla mkt att lära. Lavinkunskap kan man aldrig få för mkt av, även svenska kunskaper verkar vara något man inte kan få för mycket av. Personliga påhopp är väl att gå för långt? vi får alla hoppas att de hinner spränga så mycket som möjligt idag/imorgon. Anledningen till att jag säger att de stänger för det blåser är för att liftvakterna sa det till mig, men dom kanske bara hittar på? Idag är det mycket troligt att de hade stängt pga lavinrisk, men var det vad jag skrev om?Onlytelemark sa:Du grabben,,, dom har inte stängt för att det blaser,, de har stängt pga lavinfaran, du har mycket att lära dig,, de flesta bummare vet faran och "are staying cool",, men du verkar ju ha IQ som ett stycke bacon,,pablomoses sa:lugn och stilla nu.
Kolla med Insted, tror de hyr ut lägenheter även om man inte läser där.donaldt sa:Jag och en kompis söker lägenhet från nästa vecka/början av januari till mars/april. Någon som vet något?
förra säsongen var det anv: fredmc pw: ludivineEric_W sa:Ingen som har løsen till SFR Public Wifi i sud?
Håller førøvrigt med føregående talare: Bra puderdag i dag!
kolla med ucpa om dom har en plats ledig.... sjukt smidigt å åka med dom!Nixontixon sa:Tjenare!
Är så att jag letar efter en bilresa hem från Chamonix, gärna i slutet av vecka två vore fint!!
Är 90:a, jobbar som trucker så är van vid långa körningar dock aldrig kört Chamonix-Sverige.