chamonix 2011/2012

chamonix 2011/2012
för er som är där ner: Piste Patrol from Chamonix say there has never been a bigger snow dump in December for many many years

låg 80 fresh på mittstationen igår.....

chamonix 2011/2012
Hej.

Har lite frågor kring säsongskortet och dess priser. Om man nu missade "novemberdeadlinen", vad ligger priset på? Är det stor skillnad mellan Mont-Blanc unlimited och Chamonix le pass? Så har jag även läst lite om ett Work & Ride pass, existerar detta fortfarande och vilken av de två olika passen, Mont-Blanc unlimted eller Chamonix le pass, är det? Tack på förhand!

chamonix 2011/2012
ddaavviidd sa:
Hej.

Har lite frågor kring säsongskortet och dess priser. Om man nu missade "novemberdeadlinen", vad ligger priset på? Är det stor skillnad mellan Mont-Blanc unlimited och Chamonix le pass? Så har jag även läst lite om ett Work & Ride pass, existerar detta fortfarande och vilken av de två olika passen, Mont-Blanc unlimted eller Chamonix le pass, är det? Tack på förhand!
http://www.ski-chamonix.info/Product.aspx?num=107

chamonix 2011/2012
Tack. Men svarar bara på en av frågorna och skapar en till fråga: Vilken ålder kvalificerar för "Adulte"? Och när jag skrev " Är det stor skillnad mellan Mont-Blanc unlimited och Chamonix le pass? " så syftade jag på åkmässigt och inte prismässigt.

chamonix 2011/2012
Åkmässigt är det väldigt stor skillnad skulle jag säga, personligen hade jag inte tyckt om Chamonix om jag hade le pass för man kommer inte åt midin och inte toppen på GM och det är där den bästa åkningen och de bästa turerna finns. Gör dig själv en tjänst, snåla inte in på liftkortet som redan är billigt för 2 av alperas bästa orter.

Ang. jobb så vet jag ingen som fick hela liftkortet men vet folk som fick halva korten betalda så ska du jobba kan det vara värt att kolla upp. Speciellt om du missade early bird rean.

chamonix 2011/2012
För er som diskuterat snömängden och visat oro kan jag meddela från säkra källor att det tokdumpar i Chamonix :-)! Har kommit över en halvmeter förra veckan och nu ska det tydligen komma lika mycket den här veckan.

Ses i Cham snart!

chamonix 2011/2012
isa85 sa:
För er som diskuterat snömängden och visat oro kan jag meddela från säkra källor att det tokdumpar i Chamonix :-)! Har kommit över en halvmeter förra veckan och nu ska det tydligen komma lika mycket den här veckan.

Ses i Cham snart!
Helt rätt,, det toksnöar,, prognosen för kommande veckan ser mycket bra ut,,

chamonix 2011/2012
Hejsan!! Jag och en till tjej letar efter någon som vill dela en lägenhet med oss i Chamonix syd från den 19 december till slutet av april. Vi har båda redan varit här några veckor. För hela säsongen kommer du betala ca 770 euro + en deposition på 150 euro. Skicka pm om du är intresserad :D

chamonix 2011/2012
Hej hopp!

Vi är två tjejer på 20 år som har en grymt soft lägenhet i Chamonix sud på två våningar och just nu har vi plats för två roomies till från mars och säsongen ut! Så om någon/några är sugna på en sjukt bra halv säsong skriv ett PM eller på wallen. hej hej

chamonix 2011/2012
Jag och fkb här på freeride har fixat superfin lägenhet i cham sud från jan-mars ut. vi söker två stycken som är intresserade av att bo med oss! om det låter intressant så släng iväg ett meddelande så förklarar vi mer :D

Senast ändrad:
chamonix 2011/2012
Hei hei!

jeg er en forsiktig, stille gutt, på 25 år, og håper å finne noen å stå på snowboard med i Chamonix.
jeg kjører fra norge til chamonix på mandag, gleder meg veldig til å se snøen.

chamonix 2011/2012
På vilket hak spenderas de flesta svenska bummares kvällar på undrar en vilsen chamonix-sud bo. C9 och monkey var, för kvällen, helt tom på tidigare nämt folk. Var håller ni hus?

chamonix 2011/2012
du kan ju tura upp då om du e så jävla cool......

kanske för det e full snö storm med 80km/H vindar å du inte ser handen framför dig ?

Les Houches har vatt öppet hela dagen, courmayeur har lite åkining att erbjuda första liften på helbronner har öppet finns lite fin skogsåkning där kan jag tänka mig, tänk på oss som inte ens e där sluta klaga å åk istället!

chamonix 2011/2012
les houches hade jag helt glömt bort... dåligt av mig! Har tyvärr ingen tur utrustning och är en fattig bummare så att tura är ingen ide.

Tidigare i veckan har dom stängt bochard när det blåst max 35km/h och varit lätt snöfall. det har även stängt "park"liften när det varit helt okej åkning och inte blåst alls mkt. jag vet inte med dig men jag vill kunna åka även om det blåser. skulle det vara det så som du säger att det är full snöstorm förstår jag att dom håller stängt. men så har det inte varit hittills!

chamonix 2011/2012
pablomoses sa:
les houches hade jag helt glömt bort... dåligt av mig! Har tyvärr ingen tur utrustning och är en fattig bummare så att tura är ingen ide.

Tidigare i veckan har dom stängt bochard när det blåst max 35km/h och varit lätt snöfall. det har även stängt "park"liften när det varit helt okej åkning och inte blåst alls mkt. jag vet inte med dig men jag vill kunna åka även om det blåser. skulle det vara det så som du säger att det är full snöstorm förstår jag att dom håller stängt. men så har det inte varit hittills!
Hör talas om lavinfara? är du sa jävla dum sa du hade turat om du haft utrustning???

chamonix 2011/2012
lugn och stilla nu.
onlytelemark, jag har ingen utrustning så har inte ens funderat i dom banorna, FÖR DAGEN.
bagge_87, idag har jag suttit inne, förutom den dagliga turen till snell. så kan inte säga så mkt om det, menar mer att dom varit väldigt sugna på att stänga liftarna så fort det blåst lite dagarna jag varit uppe tidigare i veckan. när sittliften inte gungar för fem öre, tycker du det blåser för mkt då?

chamonix 2011/2012
pablomoses sa:
lugn och stilla nu.
onlytelemark, jag har ingen utrustning så har inte ens funderat i dom banorna, FÖR DAGEN.
bagge_87, idag har jag suttit inne, förutom den dagliga turen till snell. så kan inte säga så mkt om det, menar mer att dom varit väldigt sugna på att stänga liftarna så fort det blåst lite dagarna jag varit uppe tidigare i veckan. när sittliften inte gungar för fem öre, tycker du det blåser för mkt då?
Du grabben,,, dom har inte stängt för att det blaser,, de har stängt pga lavinfaran, du har mycket att lära dig,, de flesta bummare vet faran och "are staying cool",, men du verkar ju ha IQ som ett stycke bacon,,

chamonix 2011/2012
jo precis, när dom lastar in en stor vikt i topp liften till midi då vet man att det blåser :=)

så ta det lugnt alla på måndag eller när det nu blir bra väder, sjuka mängder snö med mkt vind iblandad

chamonix 2011/2012
Onlytelemark sa:
pablomoses sa:
lugn och stilla nu.
Du grabben,,, dom har inte stängt för att det blaser,, de har stängt pga lavinfaran, du har mycket att lära dig,, de flesta bummare vet faran och "are staying cool",, men du verkar ju ha IQ som ett stycke bacon,,
Vi har alla mkt att lära. Lavinkunskap kan man aldrig få för mkt av, även svenska kunskaper verkar vara något man inte kan få för mycket av. Personliga påhopp är väl att gå för långt? vi får alla hoppas att de hinner spränga så mycket som möjligt idag/imorgon. Anledningen till att jag säger att de stänger för det blåser är för att liftvakterna sa det till mig, men dom kanske bara hittar på? Idag är det mycket troligt att de hade stängt pga lavinrisk, men var det vad jag skrev om?

chamonix 2011/2012
schelin sa:
Onlytelemark sa:
pablomoses sa:
lugn och stilla nu.
Vi har alla mkt att lära. Lavinkunskap kan man aldrig få för mkt av, även svenska kunskaper verkar vara något man inte kan få för mycket av. Personliga påhopp är väl att gå för långt? vi får alla hoppas att de hinner spränga så mycket som möjligt idag/imorgon. Anledningen till att jag säger att de stänger för det blåser är för att liftvakterna sa det till mig, men dom kanske bara hittar på? Idag är det mycket troligt att de hade stängt pga lavinrisk, men var det vad jag skrev om?
Fel konto, tar på mig den...

chamonix 2011/2012
Fan grabbar, ge pablomoses ett break. Han är ju bara sugen på att åka till skillnad från vad ni verkar vara. Nu lägger vi den här diskussionen bakom oss och hoppas att det snöar och blåser ännu mer så jag slipper få ångest för att man inte kan åka när man traskar till kneget på morgonen...

chamonix 2011/2012
Ingen som har løsen till SFR Public Wifi i sud?

Håller førøvrigt med føregående talare: Bra puderdag i dag!

chamonix 2011/2012
Jag och en kompis söker lägenhet från nästa vecka/början av januari till mars/april. Någon som vet något?

Senast ändrad:
chamonix 2011/2012
Tjenare!

Är så att jag letar efter en bilresa hem från Chamonix, gärna i slutet av vecka två vore fint!! :)

Är 90:a, jobbar som trucker så är van vid långa körningar dock aldrig kört Chamonix-Sverige.

chamonix 2011/2012
Nixontixon sa:
Tjenare!

Är så att jag letar efter en bilresa hem från Chamonix, gärna i slutet av vecka två vore fint!! :)

Är 90:a, jobbar som trucker så är van vid långa körningar dock aldrig kört Chamonix-Sverige.
kolla med ucpa om dom har en plats ledig.... sjukt smidigt å åka med dom!

chamonix 2011/2012
Någon som har koll på om det råkar finnas ett liftkort att "hyra" en 7-8 dagar från och med den 4e Januari? Eller möjligtvis bara någon dag?

Jag betalar 25 euro/dag! Priset kan diskuteras! Lätt tjänta-pengar, jag åkte med en annan tjejs kort 3 månader förra säsongen så vet vad man ska undvika osv. /Lina

chamonix 2011/2012
Hallå i stugan. Tittar förbi kära chamoinix över nyårshelgen som femti11 tusen andra franska, brittiska och svenska turister. Man får hoppas på lite schysst puder för oss som inte är där så ofta. Tänkte höra om det finns något herr liftkort att hyra även om det kankse är tidigt på säsongen för detta. Man kan ringa mig på franskt 0649087000 eller svenskt 0705182465 eller droppa ett mail jacob.andersson@hotmail.com om man har ett till spars, gärna ett som är aktiverat på andra sidan massivet (italien) med. 31/12- 3/1 behövs det. Pözz

chamonix 2011/2012
Är det för sent att säsonga i Charmo från och med februari?, eller är det bara extremt svårt att hitta jobb och boende då?

/S

Tillbaka
Topp