Chamonix - boende, transfer och hyrgrejer

cul-du-sac

Ny medlem
Bokade precis en resa ner till Genève för torsdag-måndag. Målet är Chamonix men mer än så är inte bestämt. Eftersom det är första gången på orten tänkte jag be om lite tips'n trix:

* Boendetips- 2 personer med kök/pentry
* Transfer - hur tar man sig smidigast från flygplatsen? (vi anländer 23:30 på torsdag kväll så jag antar att hyrbil är det som gäller?
* Bra hyrställe? gärna kombinationen billigt och bra ;)

Tack!

Snell Sports är bra på uthyrning av prylar för mountaineering, men de har skidor etc också.

Lycka till!

För boendetips kolla med Turistbyrån. Snell är som sagt ovan ett bra ställe för hyrgrejor. Angående transfer så kolla upp alpybus,chamexpress mfl. Det går buss " vanlig" buss från flygplatsen men ni anländer nog lite sent för det alternativet, men kolla tidtabellen på SAT.
Drick på Elevation och ät på Jekyll Bar!
Ha det!

Tack för alla tips!

Det enda som kvarstår nu är boendet (gulp). Vi har skickat förfrågan till snöstationen men inte fått svar ännu. Så fler boendetips är fortfarande mer än välkomna!

fri sa:
För boendetips kolla med Turistbyrån. Snell är som sagt ovan ett bra ställe för hyrgrejor. Angående transfer så kolla upp alpybus,chamexpress mfl. Det går buss " vanlig" buss från flygplatsen men ni anländer nog lite sent för det alternativet, men kolla tidtabellen på SAT.
Drick på Elevation och ät på Jekyll Bar!
Ha det!
Bara så att jag är rätt på det när du skriver Turistbyrån menar du då Chamonix.com?

Hej!

Vi är två personer som är intresserade av att komma till Chamonix imorgon och stanna till på torsdag!
Skulle det finnas möjlighet att få bo hos hjälp med boende? Någon som har ledig plats?

Senast ändrad:
Jag har precis kommit hem från en helg i Chamonix och det finns fortfarande puder kvar om man letar! :) Buss till Chamonix från Geneve är mycket dyrare än transfer från flygplatsen. Jag har sett att Haute Transfers har 10% rabatt på sina transfers till bummare och gäster om man uppger koden ct02.
Ha det toppen!!

Tillbaka
Topp