Chamonix e SOLIGT!!

Klint

Ny medlem
Chamonix e SOLIGT!!
Chamonix e soligt som fan men vi vantar pa lite farsk sno bara. Hoppas ni i soffan darhemma blir lite avis att ni missar en "schysst" goggelbranna...hmm...lr natt.....JALLA!! HAr nere finns det lagenheter och faktiskt lite jobb lite varstans sa kom ner for ~~~
Hej pa er

Chamonix e SOLIGT!!
Två solar i solnedgången eller?
En nätt doft av napalm - eh, det är inte riktigt som bensin - det luktar SEGER!

Verkar vi som om vi JOBBAR?

Chamonix e SOLIGT!!
Lägenhet finnes: Svårt rök- och vattenskadad. Avsaknad av tillgång till centrum, inga pubar allt brann!

Chamonix e SOLIGT!!
Jag förstår inte varför alla ständigt ska hacka på Chamonix. Ni är bara avundsjuka fjantar som inte törs åka hit för att ni inte kan åka skidor eller ens bli ordentligt fulla. Chamonix är världens bästa ställe att åka skidor på, alla som säger något annat ljuger eller så har dom aldrig varit här. Dessutom är Chamonix den vackraste byn i hela Alperna och alla människor är jättetrevliga. Sen så skiner solen mycket bättre här än på andra ställen, man blir mer solbränd helt enkelt. Sen så också är pudret djupare här än på andra ställen och faller mycket oftare, alla vet ju att när det kommer 20cm på andra ställen faller det alltid MINST 70cm här. Och det där skitsnacket om att snön blir uppkörd fort är bara för att ni töntar inte hittar till alla häftiga spots (som t.ex. alla häftiga couloirer i Hersen) eller har råd med att åka grek-liften på världens bästa skidberg - Les Grands Montets. Sen finns ju alla dom bästa åkararna i världen här, alla som säsongar här vet ju att droppen i Cham-dalen är MYCKET högre än på andra ställen. vad är fjantdroppet i tråk-hålan La Grave (som jag bara har sett på film, jag aldrig åker skidor på andra ställen eftersom Chamonix är så bäst) mot Murenhoppet? Murenhoppet är ju MINST 20 meter högre och landningen är alltid perfekt och alla miona polare hoppar där hela tiden. Sen är ju alla tjejer här skitsnygga, dom har inte alls stora rumpor. Det är faktiskt bara töntar som ni som säger det eftersom ni alltid får gå hem och lägga er ensamma. Det är vi coola killar på Chambre som raggar upp alla godingar och ni har inte en chans.

PILUTTA ER!!!

Chamonix e SOLIGT!!
Korrekt där Glisseur, du glömde bara bort att gräddan av den mänskliga intellektuella eliten samlas i Chamonix. Aldrig har så många, såpass allmänbildade genier med svar på ALLA världens klurigheter funnits på en och samma plats som i Cham. Därför är det inte konstigt att ingen utomstående förstår varför det är så bra, de är helt enkelt för obildade, dumma i huvudet och pantade i kolan. Samtliga medlemmar i Svenska Akademien om ca 20 år har spenderat minst tre säsonger Cham. Sådetså.

Chamonix e SOLIGT!!
Just det. I denna tid av outsourcing och omstruktureringar har nu även turen kommit till de folkkära TV-programmen Fråga Lund och Snillen Spekulerar. Dessa båda folkhemsvältare kommer nästa respektive sändningsperiod att direktsändas från Chamonix. Mestadels på grund av den enorma intilligensreserv som huserar i Süd-kvarteren. Snillen Spekulerar kommer att sändas ifrån restaurangen vid Lognans kabinbana, där platsen för det berömda Apberget en gång i tiden låg. Sveriges Television anser det vara en kulturgärning att husera ett såpass viktigt program på en rent historisk plats. Fråga Lund har dock inte gkort klart med inspelningsplats. Men Chambre har diskuterats ivrigt, varvid en omdöpning av programmet borde vara given.

Chamonix e SOLIGT!!
Horace har i alla fall haft en lya i Süd, rykten säger mig att han lirar kompgitarr i Gary Bighams band numera. Han kanske bor heltid hos Mensas utsända på Pangea Lodge, måhända?

Chamonix e SOLIGT!!
Sett att chambre debatteras här en del. Det haket lär väl inte bli bättre nu sen allas vår favorit Pontus har köpt skiten. Ett stort plus är ju att han lyckats lure ett par förstklassiga bartenders att jobba där. Det talar ju faktiskt lite för stället. Men jag vet i faan. Sugen på att säga - Hellre spikar jag fast kuken i ett brinnade hus än går dit. Men jag vet ju att om jag mot förmodan skulle sätta min fot i Alpernas rövhål en gång till så skulle det förmodligen bli en bäss eller två på haket.

Chamonix e SOLIGT!!
Men ElPerro, ser du inte möjligheten att förena nytta med nöje och ta en eller två bäss på stället - följt av att spika fast kuken i ett brinnande hus. Just det, det är Chambre som är det brinnande huset.

Visst har de bartenders av högsta klass - frågan är bara hur länge de står med att befinna sig i alpernas rövhål med världens antagligen mest intelligenta individer?

Har faktiskt själv fått en stående inbjudan som jag funderar på att acceptera nån gång under våren för att se vilket brandfarligt virke som är mest förekommande i deras sargade byggnader. Dock kan alla vara lugna. jag har lärt mig av mitt misstag från "92 och kommer absolut ALDRIG att bruka någon form av utförsåkarutrustning på det stället. Men de har ju en hockeyrink så bandyrören kanske kommer väl till pass...

Chamonix e SOLIGT!!
Kan meddela att de har en golfbana också så några dagar ska man väl kunna fördriva i byn utan att stå på ski. Kyrkan är väldigt fin också.

Chamonix e SOLIGT!!
Att Extrem-Pontus tjackat in sig bakom bardisken på Chambre måste ju bara betyda att det snart är dags för den första poesiaftonen med dalens blivande konung, Horace, som hedersgäst. Ser med förtjusning fram emot en poesins deathmatch mellan sagda Horace och Gary Bigham, dalens gigant sedan årtionden.

Vad gäller sevärdheter i byn så kan jag rekommendera Gare S.N.C.F. Särskilt biljettkassan är värd ett besök där man lämpligen inhandlar en enkel biljett till valfri destination utanför dalen

Chamonix e SOLIGT!!
Nämen hallå? Tågstationen. Köpa biljett? Varför åka därirån? Vart ska man hän då. Pontus håller ju på att köpa upp det mesta i trakten. Sorgligt men sant.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp