Jag förstår inte varför alla ständigt ska hacka på Chamonix. Ni är bara avundsjuka fjantar som inte törs åka hit för att ni inte kan åka skidor eller ens bli ordentligt fulla. Chamonix är världens bästa ställe att åka skidor på, alla som säger något annat ljuger eller så har dom aldrig varit här. Dessutom är Chamonix den vackraste byn i hela Alperna och alla människor är jättetrevliga. Sen så skiner solen mycket bättre här än på andra ställen, man blir mer solbränd helt enkelt. Sen så också är pudret djupare här än på andra ställen och faller mycket oftare, alla vet ju att när det kommer 20cm på andra ställen faller det alltid MINST 70cm här. Och det där skitsnacket om att snön blir uppkörd fort är bara för att ni töntar inte hittar till alla häftiga spots (som t.ex. alla häftiga couloirer i Hersen) eller har råd med att åka grek-liften på världens bästa skidberg - Les Grands Montets. Sen finns ju alla dom bästa åkararna i världen här, alla som säsongar här vet ju att droppen i Cham-dalen är MYCKET högre än på andra ställen. vad är fjantdroppet i tråk-hålan La Grave (som jag bara har sett på film, jag aldrig åker skidor på andra ställen eftersom Chamonix är så bäst) mot Murenhoppet? Murenhoppet är ju MINST 20 meter högre och landningen är alltid perfekt och alla miona polare hoppar där hela tiden. Sen är ju alla tjejer här skitsnygga, dom har inte alls stora rumpor. Det är faktiskt bara töntar som ni som säger det eftersom ni alltid får gå hem och lägga er ensamma. Det är vi coola killar på Chambre som raggar upp alla godingar och ni har inte en chans.
PILUTTA ER!!!